Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:06

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

241 0

مواد لازم

خمیر هزارلا: ۱ بسته

خامه‌ی قنادی: ۳۰۰ گرم

پودر پسته: به میزان دلخواه

پودر قند: به میزان دلخواه

میزان: نیم کیلو

زمان پخت: ۳۰ دقیقه

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

در ابتدا فر را روشن کنید تا کاملا گرم شود. خمیر هزارلا را از ۲ الی ۳ ساعت قبل از فریزر به یخچال منتقل کنید تا کاملا یخ‌زدایی شود. بسته را باز کنید و آرام خمیر را پهن کنید و با رولت یا چاقوی تیز، خمیر را به ۴ قسمت تقسیم کنید. دورتادور خمیر را هم می‌توانید برش دهید تا هنگام پخت، هوا وارد خمیر شود. با چنگال روی خمیر سوراخ‌هایی ایجاد کنید که خمیر توی فر به صورت یکدست پف کند و گنبدی نشود.

دمای فر را تا ۲۰۰ یا ۲۲۰ درجه بالا ببرید و کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیرها را روی آن بگذارید (نیازی به چرب کردن کاغذ روغنی نیست). سینی فر را در طبقه‌ی وسط فر به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. دقت کنید که ۱۵ دقیقه‌ی اول، دمای فر زیاد باشد تا نان‌ها کاملا پف کنند و بعد از ۱۵ دقیقه دمای فر را روی ۱۸۰ درجه بگذارید تا مغزپخت شوند.

زمانی که نان‌ها آماده شد، آن را از فر خارج کنید و نصف یکی از نان‌ها را برای تزیین روی شیرینی، خورد کنید و زمانی که نان‌ها خنک شدند، با چاقو آن‌ها را به دو نیم تقسیم کنید (مانند تصویر).

۳۰۰ گرم خامه‌ی قنادی را که ۲ الی ۳ ساعت قبل از فریزر خارج کرده‌اید و مانند بستنی شل شده را درون مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید تا خامه کاملا فرم بگیرد (دقت کنید که بیش از حد خامه را نزنید چرا که خامه می‌بُرد). سپس ۳۰ ثانیه به خامه اجازه دهید، اگر دیدید خامه شل شد و فرم خود را از دست داد، دوباره به هم زدن ادامه دهید. اما اگر خامه فرم خود را از دست نداد، آن را به قیف منتقل کنید و یک لایه‌ی نازک از خامه را روی هر یک از نان‌ها بکشید و کاملا آن را پخش کنید.

۴ لایه از نان و خامه را روی هم قرار دهید و لایه‌ی آخر را خامه‌کشی کنید و دور تا دور شیرینی را نیز با خامه بپوشانید و از نان‌های خورد شده به همراه کمی پودر قند الک شده و پودر پسته برای تزیین روی شیرینی استفاده کنید.

شیرینی ناپلئونی را از شب قبل آماده کنید و داخل یخچال قرار دهید تا مقداری نان‌ها ترم‌تر شوند.

برچسب ها: شیرینی، شیرینی ناپلئونی، آموزش شیرینی پزی، طرز تهیه، شیرینی تر، طرز تهیه شیرینی ناپلئونی، خمیر هزار لا، خامه کشی تعداد بازديد: 241 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر