Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 09:38

روش صاف شدن روی کیک

روش صاف شدن روی کیک

بعد از پخت کیک، پوشاندن آن با یک‌لایه خامه خوشمزه و تزیین آن اهمیت زیادی دارد. اگر شما نیز می‌خواهید کیک خود را خامه کشی کنید، باید سطح کیک شما صاف بوده و برآمده نباشد.

بعد از پخت کیک، پوشاندن آن با یک‌لایه خامه خوشمزه و تزیین آن اهمیت زیادی دارد. اگر شما نیز می‌خواهید کیک خود را خامه کشی کنید، باید سطح کیک شما صاف بوده و برآمده نباشد. صاف نبودن روی کیک باعث می‌شود،ظاهر خوبی نداشته و برای تزیین آن دچار مشکل شویم. برای اینکه سطح کیک شما صاف بوده و برآمده نباشد، با ادامه این مطلب همراه شوید.

 

مقدار مواد باید دقیق باشد

برای اینکه کیکی با سطح صاف داشته باشید حتماً به مقدار مواد اولیه کیک توجه کنید زیرا اگر مقدار آرد و بکینگ پودر زیاد باشد کیک سنگین شده و موجب گنبدی شکل شدن آن می‌شود.

 

 دمای فر را تنظیم کنید

اگر دمای فر بیشتر باشد، کیک گنبدی شکل خواهد شد زیرا اطراف کیک سریع‌تر پخته و وسط کیک پف می‌کند و کیک برآمده و گنبدی می‌شود. برای صاف شدن سطح کیک، 25 درجه فارنهایت یا 14 درجه سانتی گراد از میزان دمایی که در دستور کیک گفته‌شده، کم کرده و زمان پخت کیک را افزایش دهید تا به‌مرور و کم‌کم کیک بپزد و همه‌ی نقاط آن به یک اندازه پف کند و یکدست شود.

 

 آرد را الک کنید

قبل از تهیه کیک حتماً آرد و بکینگ پودر مخلوط به آن را چند بار الک کرده و سپس به مواد دیگر بیفزایید، این کار سبب می‌شود، سطح کیک برآمده نشده و صاف شود.

 دمای کل قالب را یکسان‌سازی نمایید

برای اینکه سطح کیک صاف شود، باید حرارت در تمام نقاط قالب یکسان باشد تا همه نقاط هم‌زمان باهم بپز‌ند و پف یکسانی داشته باشند. برای یکسان‌سازی دمای قالب، کیک را در طبقه وسط فر قرار دهید و برای اینکه دور کیک نسبت به وسط آن سریع‌تر نپزد، حوله‌های قدیمی و کهنه را تمیز بشویید و به‌اندازه قطر قالب ببرید و با آب سرد حوله را خیس کنید و بفشارید، دور قالب بپیچید و با یک سنجاق‌قفلی آن را محکم کنید، قالب را در سینی فر قرار دهید تا حرارت مستقیم به حوله نخورد، با این روش اطراف قالب زود داغ نمی‌شود و همه جای کیک یکدست پخته و کناره‌های کیک قهوه‌ای و سفت نمی‌شود.

 

 آرد بکینگ پودر را مخلوط نمایید

در تهیه کیک برای صاف شدن سطح آن توجه نمایید که بکینگ پودر باید با آرد خوب مخلوط شود تا کیک به‌طور یکنواخت پف کند، پس حتماً دقت کنید که بکینگ پودر و آرد کاملاً مخلوط شوند.

 

 دیواره را چرب نکنید

برای پختن کیک‌های اسفنجی نباید دیواره را چرب کنید فقط کف قالب کاغذ روغنی بیندازید زیرا کیک برای پف کردن لازم است، به دیواره به‌عنوان تکیه‌گاه بچسبد و شکل بگیرد.

 

 مواد کیک را در قالب پخش‌کنید

مواد کیک را در تمام سطح قالب یکنواخت پخش‌کنید تا کیک صاف شود زیرا اگر مواد کیک در یکجا بیشتر انباشته باشد، طبیعی است که در آن نقطه بیشتر پف کند. زمان ریختن خمیر کیک داخل قالب دست خود را به‌صورت دورانی بچرخانید تا کیک در همه سطح قالب پخش شود. از ریختن مواد در وسط قالب خودداری نمایید، زیرا این‌گونه حباب‌های هوا در وسط کیک جمع شده و این هوا در هنگام پخت باعث ترک خوردن و برآمده شدن وسط کیک نسبت به کناره‌های کیک می‌شود.

بعد از ریختن مواد کیک در قالب، قالب را چند بار محکم به یک سطح صاف بکوبید تا حباب‌های هوا از کیک خارج و مواد کیک در همه جای قالب هم‌سطح شود.

 

 مواد کیک را بیش‌ازحد هم نزنید

بیش‌ازحد هم زدن مواد کیک سبب می‌شود که تمام سطح کیک به یک اندازه پف نکند، همچنین زیاد هم زدن باعث گنبدی شدن و ترک خوردن کیک می‌شود. مواد کیک را به‌صورت دورانی و به‌اندازه نه زیاد و نه کم به هم بزنید.

 

 قالب باید کوچک یا بزرگ نباشد

مواد کیک باید یک‌سوم تا نصف قالب را پر کند. در صورت بزرگ بودن قالب اطراف کیک سریع می‌پزد و باعث گنبدی شدن کیک می‌شود و اگر قالب کوچک باشد کیک از قالب بیرون می‌زند و از کناره‌ها جا برای پف کردن ندارد.

 

 مواد هم‌دمای محیط باشد

موادی که برای تهیه کیک نیاز دارید، را باید زودتر از یخچال خارج نمایید تا به دمای محیط برسند زیرا هم‌دما نبودن مواد با یکدیگر موجب عدم صاف شدن سطح کیک می‌شود پس توجه کنید تخم‌مرغ و شیر و روغن هم‌دمای محیط باشند.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟