Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 14:32

آشنایی با کارکرد‌های قالب کمربندی

آشنایی با کارکرد‌های قالب کمربندی

قالب‌های کمربندی وسیله‌ای خیلی خوب برای پختن کیک یا فریز کردن دسرها می‌باشند ولی باید شیوه درست استفاده از آن را بدانید تا کیک یا دسر را بدون چسبیدن دربیاورید. قالب کمربندی اشکال گوناگون برای کیک است که کف و بدنه آن قابلیت جدا شدن از هم را دارند.

قالب‌های کمربندی وسیله‌ای خیلی خوب برای پختن کیک یا فریز کردن دسرها می‌باشند ولی باید شیوه درست استفاده از آن را بدانید تا کیک یا دسر را بدون چسبیدن دربیاورید. قالب کمربندی اشکال گوناگون برای کیک است که کف و بدنه آن قابلیت جدا شدن از هم را دارند. دیواره‌های قالب کمربندی با یک گیره به هم چفت شده‌اند و این امکان را به شما می‌دهند که بعد از پخت کیک به‌راحتی قالب را باز کنید و کیک را از آن جدا کنید. قالب‌های کمربندی ریسک خراب شدن کیک زمان جدا کردن آن را به حداقل می‌رسانند. چنانچه به شیرینی‌پزی علاقه دارید حتما باید چند اندازه از این قالب‌ها را برای درست کردن چیزکیک، کیک‌های اسفنجی و کیک بستنی تهیه کنید.

 

نحوه استفاده از قالب کمربندی

استفاده از قالب‌های کمربندی راحت است. در شروع اطمینان پیدا کنید که کف و دیواره‌های قالب درست به هم چفت شده‌اند، به‌این‌ترتیب ریسک نشت مایه کیک از درون قالب را به کمترین می‌رسانید.  پس از اینکه دیواره و کف قالب به‌خوبی روی هم قرار گرفت و گیره قالب بسته شد، می‌توانید مایه کیک را داخل قالب بریزید. برای درست کردن بعضی از کیک‌ها نیاز است کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید و کف و دیواره‌ها را قدری چرب کنید. آنگاه قالب را درون فر قرار دهید و اجازه دهید زمان پخت کیک طی شود.  پس از پخت کیک اجازه دهید کیک به‌طور کامل خنک شود، پس از خنک شدن اغلب زود می‌توانید قالب را باز کنید اما چنانچه هنوز کیک به دیواره‌ها چسبیده بود، در صورت تفلون نبودن قالب از یک چاقو و در صورت تفلون بودن آن از یک کاردک سیلیکونی استفاده کنید و کیک را رها کنید. آنگاه گیره قالب را باز کنید و دیواره را جدا کنید.

 

انواع قالب کمربندی

قالب‌های کمربندی دارای مدل‌های و شکل‌های مختلفی دارند. قالب سیلیکونی، قالب تفلون، قالب گالوانیزه از نمونه‌های معروف این قالب‌ها هستند. اغلب این مدل قالب‌ها برای پیشگیری از چسبندگی مواد از جنس تفلون می‌باشند . شما می‌توانید برای درست کردن چیز کیک از قالب‌های کمربندی سیلیکونی استفاده کنید .قالب‌های کمربند دار می‌توانند به اشکال دایره – مستطیل – قالب و مربع باشند.

 

تزیین کیک با قالب کمربندی

شما می‌توانید با استفاده از قالب کمربندی کیک را به‌آسانی تزیین کنید. از آنجا که قالب کمربندی به‌آسانی از کیک جدا می‌شود، احتیاجی به برگرداندن کیک نیست. و شما می‌توانید بدون خراب شدن تزیین کیک، روی کیک را تزیین کنید.

 

نکاتی برای استفاده از قالب کمربندی

اگر می‌خواهید از این نوع قالب داخل فر استفاده کنید، بهتراست کف قالب کاغذ روغنی قرار بدهید؛ شیوه قرار دادن کاغذ روغنی به این شکل است که روی کف قالب یک ورق کاغذ روغنی قرار می‌دهیم و دیواره قالب را روی کف و کاغذ روغنی می‌گذاریم و قالب را می‌بندیم.

نکته مهم در خرید قالب کمربندی کیفیت و چفت شدن کامل دیواره (کمربند) قالب است.

در استفاده از قالب کمربندی از دستورهایی که مایه کیک خیلی رقیق و شل هست استفاده نکنید زیرا امکان درز کردن مایه کیک به بیرون از قالب وجود دارد.

پیش از این‌که مواد را داخل آن بریزید، ابتدا باید کمربندها و قطعات گوناگون را به یکدیگر به‌خوبی چفت کرده باشید.

چنانچه کناره‌ها یا بیس این قالب از یکدیگر جدا هستند، حتماً آن را روی یک سطح مسطح بگذارید و رینگ‌های اطراف را ببندید.

پیش از ریختن مواد، مجدداً یک‌بار دیگر قفل‌ها را چک کنید و به پایه و بیس قالب فشار بیاورید تا اطمینان پیدا کنید که کاملاً سفت بسته شده است.

می‌توانید به جای کاغذ روغنی از فویل نیز استفاده کنید که البته پوشش دادن کیک با فویل، کار دشوارتری است. حتماً فویل را به‌اندازه کیک برش دهید و کناره‌ها را بپوشانید.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟