Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 20:48

چگونه توت سفید را خشک کنیم؟

چگونه توت سفید را خشک کنیم؟

توت خشک خشکباری معروف در ایران می‌باشد که گونه‌های مختلفی دارد، سایر نمونه‌های توت خشک، در بازار به صورت عمده عرضه می‌گردند، این محصولات قابل استفاده در سایر کاربرد‌ها می‌باشد.

توت خشک بسته به این که چه نوعی داشته باشد و دارای چه میزانی از قند باشد، به شکلی از توت خشک تبدیل می‌گردد.

توت خشک خشکباری معروف در ایران می‌باشد که گونه‌های مختلفی دارد، سایر نمونه‌های توت خشک، در بازار به صورت عمده عرضه می‌گردند، این محصولات قابل استفاده در سایر کاربرد‌ها می‌باشد. 

چند روش برای تهیه توت خشک وجود دارد 

خشک کردن توت با استفاده از آفتاب

معمول‌ترین و ابتدایی‌ترین روش خشک کردن توت روش سنتی یعنی خشک کردن با آفتاب است.

توجه داشته باشید توت‌های سفید در اوج رسیده بودن برای خشک کردن مناسب هستند. همچنین معمولاً توت‌های با خال سیاه برای خشک کردن مناسب‌ترند.

توت‌ها را بعد از تمیز کردن و شستن روی پارچه‌ای تمیز زیر نور آفتاب و جایی که جریان هوا وجود داشته باشد با فاصله و بدون آنکه کمترین رطوبتی به هر کدام برسد پهن کرده، به مدت ۳-۴ روز در معرض حرارت مستقیم خورشید قرار دهید و بعد از این که به صورت نیمه خشک تبدیل شد، توت‌ها را به سایه منتقل کنید و خشک کردن آن به صورت کامل را در سایه ادامه دهید، تا در مجموع یک هفته سپری شود.

کیفیت، رنگ و بسیاری از ویژگی‌های توت خشک بستگی به روش خشک کردن آن خواهد داشت.

می‌توانید برای جلوگیری از نشستن حشرات بر روی توت‌ها یک پارچه توری روی توت‌ها پهن کنید. توجه داشته باشید جایی که برای خشک کردن توت در نظر گرفتید نزدیک لانه مورچه‌ها نباشد چون در این صورت توت‌ها پر از مورچه می‌شوند.

نکته: توت اگر فقط در سایه و یا فقط در آفتاب خشک شود، سیاه می‌شود. بهترین روش به همان صورتی است که در توضیحات قبلی گفته شد. 

خشک کردن توت با استفاده از دستگاه ماکروویو

استفاده از مایکروویو یک روش سریع برای خشک کردن توت می‌باشد. با استفاده از ماکروویو در عرض ۳ دقیقه می‌توانید توت خشک تهیه نمایید.

سیستم‌های خشک کردن مایکروویو،‏ زمان خشک کردن را بدون اینکه اثر منفی بر روی کیفیت محصول داشته باشند،‏ به طور قابل توجهی کاهش می‌دهند. 

خشک کردن توت با استفاده از دستگاه میوه خشک کن

راه دیگر استفاده از دستگاه میوه خشک کن است که سبب می‌شود آب میوه به صورت خیلی آرام، آهسته و با حرارت خیلی کم تبخیر شود.

اکثر این دستگاه‌های میوه خشک کن دارای المنت برقی در کف خود هستند که این المنتها به صورت مشبک می‌باشند و روی آنها هواکش قرار دارد.

بسته به نوع میوه و نوع دستگاه میوه خشک کن، ۲۴ ساعت وقت لازم است تا میوه‌ها به صورت کامل خشک شوند (بهتره کمی آبلیمو به توت‌ها زد تا سیاه نشوند). میوه خشک‌کن را روی تنظیمات خشک کردن میوه قرار دهید و اگر چنین تنظیماتی ندارد، آن را روی درجه حرارت 57 درجه‌ی سانتیگراد بگذارید.

توت‌ها را درون خشک کن بچینید. بعد از 18 ساعت برای جلوگیری از خشک شدن بیش ازحد توت‌ها، آن‌ها را مدام چک کنید. اگر کافی بود آن‌ها را خارج کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟