Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 08:41

مزه‌دار کردن ماهی به روش جنوبی‌ها

مزه‌دار کردن ماهی به روش جنوبی‌ها

جنوب ایران برای مزه دار کردن ماهی از روش‌هایی استفاده می‌کنند که ماهی را بسیار خوشمزه و ترد می‌کند. برای مزه‌دار کردن ماهی می‌توان از سبزیجات و ادویه‌های گوناگونی استفاده کرد. برخی از این مواد را باهم مرور می‌کنیم.

 

گشنیز

این سبزی نه تنها در جنوب ایران بلکه بین اعراب و هندی‌ها هم یکی از پرمصرف‌ترین سبزی‌هاست. در انواع قلیه، برای پر کردن داخل شکم ماهی و در انواع کاری‌ها از این سبزی معطر استفاده می‌شود. این سبزی علاوه بر اینکه خاصیت میکروب‌زدایی دارد ضدنفخ و دل درد هم هست.

 

سیر و پیاز

این دو یار دوست داشتنی، درواقع جزءلاینفک بیشتر غذاها هستند. هر دو از نظر طب سنتی گرم و خشک هستند. سیرکاهش دهنده فشارخون و آنتی‌بیوتیکی طبیعی و پیاز هم به‌عنوان پایین آورنده قندخون و یک انسولین طبیعی بسیار محبوب است.

 

زنجفیل

این ریشه دوست‌داشتنی گل سر سبد آشپزی سبک هندی و چینی است. زنجفیل علاوه بر خاصیت انرژی‌زایی، کلسترول خون را پایین می‌آورد و به هضم غذا کمک می‌کند و از همه مهم‌تر اینکه خاصیت ضدسرطانی دارد.

 

رزماری

این گیاه خوشبوی مدیترانه‌ای برای از بین بردن بوی بد و تند ماهی، میگو و مرغ بهترین انتخاب است. برای نگهداری رزماری تازه برگ‌های آن را از ساقه جدا کنید و درون دستمال کاغذی گذاشته و بعد در یک کیسه فریزر قرار دهید و داخل یخچال بگذارید.

 

تمر هندی

تمرهندی اصالتاً آفریقایی است. این گیاه اولین‌بار در مناطق استوایی قاره آفریقا روییده است. تمرهندی صدها سال پیش به وسیله کشتی به هند منتقل شد و در آنجا پرورش پیدا کرد. پس از آن، این گیاه در سراسر جهان پخش شد. این روزها شما با سر زدن به بازار، تمرهندی را در دو نوع شور و شیرین پیدا می‌کنید. تمرهندی رسیده و شیرین به عنوان میوه مصرف می‌شود. تمرهندی خاصیت ضد درد و ضد باکتریایی هم دارد و مهم‌تر از همه، منبعی غنی از آنتی اکسیدان است. پس این خوراکی خوشمزه را اصلاً دست کم نگیرید.

بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد