Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 16:37

آشپزخانه‌ای كه شما را سر حال می‌آورد

آشپزخانه‌ای كه شما را سر حال می‌آورد

امروزه اکثر آشپزخانه‌های ایرانی به شکل اپن طراحی شده و طراحی‌های متنوعی نیز برای این نوع آشپزخانه مشاهده می‌کنیم. در این پست از توکامگ به معرفی چند نمونه جدیدترین مدل اپن آشپزخانه برای خانه‌های ایرانی پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

برخی از وسایل را خودتان تغییر دهید

برخی از بشقاب‌ها و ظروف، حتی یخچال‌ها بسیار كهنه و قدیمی هستند. بهتر است بشقاب‌های كهنه و لب پر شده را دور خود جمع نكنید و آنها را دور بریزید تا زمانی در یك فرصت مناسب انواع جدیدتر آنها را تهیه كنید. اگر خرید یخچال جدید و جایگزین كابینت‌ها برای‌تان ممكن نیست، می‌توانید از برچسب‌های متنوع با جنس‌های خوب و قابل شست‌و‌شو استفاده كنید و سطح آنها را بپوشانید تا كهنگی‌شان دیده نشود. حتی برخی از وسایل آشپزخانه را می‌توانید با یك رنگ و قلم‌موی ساده نقاشی كنید. سعی كنید از رنگ‌های شاد و گرم استفاده نمایید.

 

همه ما گاهی اوقات دچار افسردگی و ناراحتی‌های زودگذر روحی می‌شویم و در این‌گونه مواقع نیاز به چیزی داریم كه این حس و حال و این كرختی را از ما بگیرد و سرحال‌مان كند. این بار توصیه می‌كنیم كه به سراغ آشپزخانه بروید و داروی خود را در این بخش از خانه جستجو كنید. در آشپزخانه و در خانه‌تان از رنگ‌های شاد و روشن استفاده كنید. آشپزخانه را تمیز كنید و تا جایی كه ممكن است به آن رنگ‌های شاد و روشن ببخشید تا روح‌تان نیز شاد شود. وسایل كهنه و رنگ و رو رفته را از جلوی دید بردارید و چیزهای جدید و تازه را جایگزین كنید تا خانه‌تان بهاری شود.

 

چراغ‌ها را روشن كنید

وقتـی كـه در آشپــزخانه در حال تهیه قهوه و چای صبحانه هستید، چراغ‌ها را روشن كنید. این كار باعث می‌شود میزان سروتونین و ملاتونین (هورمون‌هایی كه خلق و خوی شما را تنظیم و چرخه خواب را كنترل می‌كنند) در بدن افزایش یابند. نور یكی از محرك‌هاست و برای درمان افسردگی و اختلالات فصلی، یك درمان مؤثر است. طبیعت را وارد آشپزخانه و خانه‌تان كنید. تماشای طبیعت همیشه دلچسب و نیروزاست. زیبایی‌های آن را فقط به محیط خارج خانه محدود نكنید، بلكه فضای آشپزخانه‌تان را نیز با آنها زیباتر كنید. رایحه‌های خوب و تازه فرحبخش و نشاط‌آور هستند. شمع روشن كنید، عود بسوزانید. برخی گیاهان معطر مثل رزماری و گل‌های خوشبو مثل یاس را به صورت دسته در خانه نگهداری كنید كه هم با تماشا و هم با استشمام عطر آنها شاداب شوید.

 

ا رتباط خود را با سایر افراد خانواده محكم‌تر كنید

وقتی كه افسردگی به سراغ‌تان می‌آید، خاطرات خانوادگی‌تان را تجدید كنید. یك چای تازه‌دم كرده و از افراد خانواده دعوت كنید همگی دور هم چای بنوشید. می‌توانید یك عكس خانوادگی از دوران كودكی‌تان كه در كنار بقیه افراد خانواده بودید را نیز در آشپزخانه روی كمد یا دیوار بچسبانید.

 

گیاهان دارویی

پژوهش‌ها نشان می‌دهند كه زعفران یك داروی ضدافسردگی بسیار مؤثر است. در طب سنتی در این زمینه از زعفران بسیار استفاده شده است، یك فنجان چای دم‌ كنید و یك رشته نازك زعفران داخل آن بیندازید. یا اینكه در یك قوری آب جوش سه رشته زعفران بیندازید. حتی می‌توانید مقداری دارچین در چای یا آب جوش بریزید و با مقداری شكر طعم آن را بهتر كنید.

انتشار بعد از تایید مدیر