Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 06:30

شـش قانــون طلائي برای ميــان وعده‌ها

شـش قانــون طلائي برای ميــان وعده‌ها

چه ترش پرست باشيد و چه شيرين‌پرست، حتما دوست داريد در بين وعده‌هاي غذايي چيزي بخوريد. بسياري از افراد هر روز در بين وعده‌هاي غذايي اصلي، از غذاهاي ميان وعده استفاده مي‌كنند.

تحقيقات نشان مي‌دهند كه اين شيوه براي لاغر كردن نيز موثر است. غذاهاي ميان وعده معمولا از غذاهاي چاق كننده نيستند، برعكس غذاهاي وعده‌هاي اصلي، اما زماني كه از غذاهاي پرقند و پر كالري در ميان وعده‌ها استفاده مي‌كنيد، ديگر در روند كاهش وزن كمكي نمي‌كنند. در اينجا 6 قانون مهم در مورد ميان وعده‌ها را به شما معرفي مي‌كنيم.

تكه‌هاي غذاهاي ميان وعده خود را كوچكتر كنيد

در هر بار كه غذاي ميان وعده مي‌خوريد بايد چيزي حدود 200- 100 كالري جذب كنيد. اگر مي‌خواهيد كه وزن خود را كاهش دهيد و يا آن را متعادل نگه داريد، بهتر است از تركيب كربوهيدرات‌‌ها، پروتئين‌ها و چربي‌هاي سالم به مقدار اندك استفاده كنيد. كربوهيدرات‌ها به سرعت به شما انرژي مي‌رسانند و چربي‌ها و پروتئين‌ها نيز ديرتر هضم مي‌شوند و باعث مي‌شوند بيشتر احساس سيري كنيد. 

به موقع از غذاهاي ميان‌وعـده استفــاده كنيد

گرسنگي كشيدن براي مدت چند ساعت متوالي باعث كاهش متابوليزم بدن و سوزاندن چربي‌ها كمتر از حد معمول مي‌شود. در ضمن باعث ايجاد نوسانات زياد در هورمون انسولين مي‌شود و به همين دليل بيشتر از حد معمول احساس گرسنگي مي‌كنيد. سعي كنيد بعد از وعده صبحانه هر سه ساعت يكبار چيزي بخوريد يعني سه ساعت بعد از صبحانه يكبار و سه بار بعد از ناهار يكبار ديگر.

برخي غذاها را با هم تركيب كنيد

اغلب آمريكايي‌ها معمولاً در غذاهاي ميان‌وعده و اصلي‌شان به اندازه كافي سبزيجات، ميوه و غلات دريافت نمي‌كنند. تحقيقات نشان مي‌دهند افرادي كه به طور مرتب عادت به خوردن غذاهاي ميان‌وعده دارند، فيبر و مواد مغذي بيشتري نسبت به آنها كه اين عادت را ندارند، دريافت مي‌كنند. به غذاهاي ميان وعده به چشم فرصت‌هاي خوبي براي برخورداري از رژيم غذايي سالم نگاه كنيد. اگر سعي كنيد حداقل يك وعده در روز سبزيجات، ميوه‌هاي تازه و غلات، آجيل‌ها و محصولات لبني كم‌چرب مصرف كنيد، از سلامت بيشتري برخوردار خواهيد بود. 

هله و هوله را از جلوي چشم‌تان دور كنيد

افرادي كه بيشتر آب نبات مي‌خورند معمولاً آب‌نبات‌ هاي‌ شان را از ظروفي برمي‌دارند كه محتويات داخل آن پيداست. مثلاً يك ظرف شيشه‌اي حاوي آب‌نبات بيشتر از يك ظرف سراميكي حاوي آب‌نبات توجه شما را به سمت خودش جلب مي‌كند. به جاي آن غذاهاي سالم‌تر را جلوي چشم بگذاريد مثلاً ميوه‌ها را داخل ظرف شيشه‌اي بگذاريد. 

شكم‌تان را گول بزنيد

وقتي كه صحبت از سيري به ميان مي‌آيد، بايد بدانيد كه سيري ابتدا از چشم شروع مي‌شود و بعد به شكم مي‌رسد. مثلاً افرادي كه پفك پنيري با اندازه بسيار درشت مي‌خورند، 21 درصد از آنهايي كه پفك پنيري با اندازه بسيار ريز مي‌خورند، كمتركالري مصرف مي‌كنند. اگر بخش بزرگي را براي خوردن در نظر بگيريد، زودتر احساس سيري مي‌كنيد زودتر از آنچه كه توقعش را داشتيد. غذاهايي كه از هوا و آب پر هستند به شما كمك مي‌كنند تا كالري كمتري جذب كنيد و در ضمن بيشتر احساس رضايت و سيري كنيد.

خودتـــــان را از خوردن غذاهايي كه هوس مي‌كنيد به طور كامل محروم نكنيد

تحقيقات نشان مي‌دهند كه بهتر است گاهي اوقات كمي تغيير در برنامه ثابت غذايي‌تان ايجاد كنيد تا اينكه كاملاً از آن غافل شويد. اگر مي‌خواهيد براي وعده غذايي ميان‌وعده غذايي بخوريد كه حاوي كالري كمتري است آن را حذف نكنيد بلكه ميزان كالري دريافتي وعده صبحانه يا ناهار خود را كمتر كنيد. گاهي اوقات بد نيست از آنچه كه هوس خوردنشان را مي‌‌كنيد نيز استفاده كنيد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟