Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 01:56

پرتقـا ل

پرتقـا ل

ميوه‌ها، سبزي‌ها و صيفي‌جات هديه‌هاي ارزشمند زمين به ما انسان‌هاست كه همواره به‌خاطر اين نعمت‌ها خداوند را سپاس مي‌گوئيم و شكر مي‌كنيم. خوب است بدانيم كه هر يك از اين خوراكي‌هاي ارزشمند و پرفايده چه‌ خواصي دارند و مي‌بايد چگونه مورد استفاده قرار بگيرند.

ماهنامه آشپزباشي در نظر دارد كه از اين پس در هر شماره اطلاعات مفيد و ارزشمندی را در اين خصوص منتشر كند كه اميدواريم مورد توجهتان قرار بگيرد.

شاید نیازی به گفتن نداشته باشد که پرتقال یکی از منابع فوق‌العادة  ویتامین C است. این میوه سر حال‌تان می‌آورد و کالری چندانی به بدن تان نمی‌رساند. در این مطلب 6 دلیل خوب برای مصرف هر چه بیشتر این میوه ذکر می‌کنیم.

 

پرتقال باعث کاهش کلسترول بد می‌شود

پرتقال به دلیل دارا بودن فیبرهای غذایی تاثیر زیادی روی کلسترول خون دارد. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف آب پرتقال برای افرادی که چربی خون شان بالاست مفید است به خاطر اینکه می‌تواند چربی خون را پایین بیاورد. توصیه می‌کنیم روزانه سه لیوان آب پرتقال تازه و خانگی میل کنید.

 

 پرتقال: نباید یک خط روی پیشانی‌تان بیفتد

خواص آنتی اکسیدانی پرتقال باعث کند شدن روند پیری سلول‌ها شده و برای ترمیم جای زخم بسیار موثر است. در واقع این میوة  آبدار حاوی فلاونوئیدهای بی‌شماری است که باعث ارتقای قدرت سیستم سلولی می‌شود. توصیه می‌کنیم روزانه میوة پرتقال و یا آب آن را میل کنید و از خواص بیشمار آن بهره‌مند شوید.

 

اسانس پرتقال چیست و چه خواصی دارد؟

قبل از این که پرتقال کاملاً رسیده شود، با فشردن قسمت خارجی پوست پرتقال تازه، اسانس پرتقال به رنگ زرد و بوی معطر و طعم ملایم جدا می‌شود که از آن در تهیه ادکلن، محلول‌های زیبایی و معطر کردن شربت‌های طبی استفاده می نمایند.

اسانس پرتقال خاصیت ضدعفوی کنندگی دارد؛ بنابراین در تهیه پمادهای ضدعفونی کننده به کار می رود.

اسانس پرتقال مسکن خوبی برای دردهای نقرس و رماتیسم می‌باشد.

 

 تقویت کنندة سیستم ایمنی بدن

بدون شک شما می‌دانید که پرتقال منبع ویتامین C است. اما آیا می‌دانید که ویتامین C و پرتقال چه تأثیر شگرفی روی سلامت ما می‌گذارند؟

ویتامین C آنتی اکسیدان بسیار قوی و مهمی است که رادیکال‌های آزاد را خلع سلاح می‌کند. متأسفانه آسیب‌هایی که رادیکال‌های آزاد به سلول و DNA می‌رساند باعث ابتلا به سرطان می‌شود. در عوض جذب میزان زیادی ویتامینخطر ابتلا به این سرطان‌ها مانند سرطان کولون را کاهش می‌دهد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟