Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 00:21

انواع سس سالسا

انواع سس سالسا

سس سالسا یكی از چاشنی‌های طعم‌دهندة غذاست. این سس، نوعی سس (معمولا تند) رایج در منطقة آمریكای لاتین می‌باشد كه در زیر مجموعة سس‌هائی كه پخته نمی‌شود، قرار دارد. اصل واژة سالسا اسپانیائی است كه ریشة لاتین دارد و به معنی سس می‌باشد.

 

سس‌های سالسای معروف

سالسای سرخ (روخا): نوعی سس قرمز‌رنگ است كه در تهیة آن از ادویه‌جات مرسوم مردم مكزیك و آمریكای جنوب شرقی استفاده می‌كنند. سس روخا را معمولا از گوجه‌فرنگی، فلفل تند، پیاز و سیر تهیه می‌كنند.

سالسای خام (كرودا): نوعی سس خام است كه در تهیة آن از گوجه‌فرنگی، پیاز و فلفل نپخته و سایر مواد استفاده می‌شود.

سالسای سبز (ورده): نوعی سس سبز رنگ است كه از پوست گوجه‌فرنگی (معروف به توماتیلو) تهیه می‌شود سس‌هائی كه با پوست گوجه‌فرنگی تهیه می‌شوند را معمولا می‌پزند.

 

سالسای وحشی (براوا): از این سس روی برش‌هائی از سیب‌زمینی استفاده می‌كنند این نوع سس معمولا مخلوطی از سس مایونز و سس تبسكو می‌باشد. هر نوع سسی كه در تهیة آن از آووكادو به عنوان مادة اصلی استفاده شود، سس گواكاموله نام دارد. سس سالسا انواع دیگری هم دارد كه برخی از آنها را با نعنا، آناناس و یا انبه تهیه می‌كنند. این سس در كشور مكزیك تهیه می‌شود و بین تمام مردم جهان بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. و با انواع غذاها میل می‌شود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟