Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 06:03

برای سلامتی بیشتر؛ ماهی بگیر، ماهی بخور!

برای سلامتی بیشتر؛ ماهی بگیر، ماهی بخور!

مردم، به دلایل گوناگون سراغ ماهیگیری می‌روند. بعضی از افراد، برای سرگرمی و تفریح به ماهیگیری می‌روند. برخی دیگر برای تأمین غذا و گروهی دیگر برای كسب درآمد.

آشپزباشی

 

 

از بین تمام دلایلی كه برای رفتن به ماهیگیری وجود داد، شاید ماهیگیری برای سرگرمی و تفریح، بیش‌ترین لذت را داشته باشد.

چرا كه مردم به اختیار خودشان و نه از سر اجبار، به آن روی می‌آورند.

اگر موفق نشدند كه هیچ ماهی‌ای بگیرند، پیامد خاصی برایشان ندارد. فقط و فقط ممكن است كمی ناامید شوند و دیگر هیچ.

اگر افراد از روی سرگرمی و تفریح به ماهیگیری بروند، علاوه بر لذت و نشاطی كه حاصل می‌شود، از مزایای فراوان دیگری، برخوردار می‌شوند كه بیشتر به سلامت جسمی و ذهنیشان برمی‌گردد.

ماهیگیری و استراحت ذهنی

همان‌طوركه دیدید، ماهیگیری فواید زیادی برای سلامت جسم و ظاهر افراد دارد. از لحاظ ذهنی، ماهیگیری به كم‌ترین فعالیت ذهن نیاز دارد.

فقط باید طعمه را به قلاب بزنید و به داخل آب بیندازید و منتظر بمانید، همین! و این نیاز به فعالیت زیاد سلول‌های مغز ندارد كه خود، بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین مزیت ماهیگیری است.

از این رو، سلول‌های مغز می‌توانند مدتی استراحت كنند. لذا فرد، احساس آرامش و سرزندگی می‌كند.

در آن‌جا، هیچ استرس، فشار، سر و صدا، محدودیت زمان و ارباب رجوعی نیست، فقط هوای تازه و پاك، نور خورشید و آرامشی عجیب و وصف‌ناپذیر و در واقع یك مرخصی برای مغز!

در آن شرایط، فرد تنها به ساندویچ، فلاسكی از قهوه یا لیوان بزرگی از چای و یا كمی تنقلات نیاز دارد تا كاملاً از بودن در چنین مكانی لذت ببرد.

چرا كه هوای پاك، نور آفتاب و داشتن كمی فعالیت، اشتهاآور است و بد نیست كه هر وقت قصد رفتن به ماهیگیری داشتید، كمی از این خوردنی‌ها را همراه ببرید.

در پایان، یادآور می‌شود كه ماهیگیری، هم برای سلامت فیزیكی بدن و هم برای داشتن ذهنی سالم و به دور از دسترس، لازم است.

لذا، كمی ورزش همراه با هوای تازه، نور آفتاب و البته بردن مقداری خوراكی، توصیه‌ای است برای برخورداری از آرامش و سلامت بدن، البته، اگر خوش‌شانس باشید و ماهی هم بگیرید بهتر خواهد بود.

چون همه از فواید خوردن ماهی آگاه هستید!

ماهیگیری و سایر فواید جسمی

ماهیگیری باعث چالاكی و چابكی بدن می‌شود. در ضمن، ماهیگیری برای سلامت ریه و همچنین پوست، مفید می‌باشد.

چرا كه ورزشی است هوازی و فعالیت در محیط باز و تمیز، باعث تنفس هوای پاك می‌شود. هوای پاك، دربردارنده مقدار زیادی اكسیژن است كه برای سلامت جسم و ذهن ضروری می‌باشد.

بهره بردن از نور آفتاب، از فواید دیگر ماهیگیری است. گروهی از مردم، تمایل دارند تا در هوای آفتابی به ماهیگیری بروند. نور آفتاب، به اندازه (نه خیلی زیاد) برای داشتن بدنی سالم ضروری است.

ماهیگیری و تقویت عضلات

از لحاظ جسمی، ماهیگیری فعالیت زیاد و خاصی نمی‌خواهد و نیاز به قدرت و توان فیزیكی بالائی ندارد. و تمرین و ورزشی است برای سلامت ریه، قلب و ماهیچه‌های بدن.

چرا كه فرد ماهیگیر، برای رسیدن به مكانی مناسب برای ماهیگیری باید دست‌كم مقداری پیاده برود و شاید كمی مجبور به بالا رفتن از سنگ‌ها و صخره‌ها شود، باید با خود اسباب و لوازم ماهیگیری را حمل كند.

تمام اینها، فعالیت‌هائی است كه منجر به مصرف كالری می‌شود. البته این درگیری عضلات، باعث قوی شدن و در نهایت سلامت بدن می‌شود.

سایر اقداماتی كه برای گرفتن ماهی انجام می‌شود، تمرین مناسبی است برای تقویت انگشتان، دست‌ها، مچ و بازو.

سوار كردن قرقره بر روی میله، نصب قلاب، وزنه، ماسوره و حتا قرار دادن طعمه و پرتاب آن به داخل آب، باعث فعالیت عضلات و ماهیچه‌ها می‌شود.

وقتی قلاب را به درون آب پرتاب می‌كنید، عضلات كتف، شانه و حتا پشت شما درگیر می‌شود.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟