Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 15:59

راهنمای كاشت نعنا در منزل

راهنمای كاشت نعنا در منزل

با سبزی نعنا كه مورد علاقه‌ی اكثر مردم است كار سبزی‌كاری را شروع كنید كه زحمت چندانی ندارد و می‌توانید ریشه‌ی آن را نیز بكارید. این ریشه‌ها را می‌توانید در زمین‌های سایه آفتاب حیاط، یا در بالكن‌ یا ... پشت پنجره‌ی آفتاب‌گیر بكارید.

مهندس حسن بنی هاشمی؛ مولف كتاب سبزیكاری در سطح كم

 

پیشنهاد می‌كنم با این سبزی كه مورد علاقه‌ی اكثر مردم است كار سبزی‌كاری را شروع كنید كه زحمت چندانی ندارد و می‌توانید ریشه‌ی آن را نیز بكارید.

این ریشه‌ها را می‌توانید در زمین‌های سایه آفتاب حیاط، یا در بالكن‌، در جعبه‌ و یا فلاورباكس‌ یا گلدان در داخل خانه، پشت پنجره‌ی آفتاب‌گیر بكارید.

ریشه‌ی این سبزی برای سال‌ها نیز در باغچه یا هر جای دیگری باقی‌مانده و سال بعد دوباره شروع به رشد می‌كند.

ریشه‌ی این سبزی را می‌توانید از دوستان و آشنایان و یا از سبزی‌كارها تهیه نمائید.

اگر در موقع خرید سبزی دقت كرده باشید در دسته‌های نعنا و ترخون كه در سبزی‌فروشی‌ها عرضه می‌گردد بعضی از ساقه‌های آنها ریشه دارند.

شما می‌توانید چند بوته را كه ریشه‌های سالمی دارند انتخاب كنید و آن را در محلی كه مورد نظرتان است با فاصله‌ی مناسب بكارید و آن را آبیاری نمائید.

خاك این گیاه را همیشه مرطوب نگه دارید. پس از یك تا دو بار چیدن یا سربرداری كردن، ساقه و برگ‌های جدیدی ایجاد می‌شوند و بستر كشت شما را پر می‌نماید.

مصرف این گیاه بیشتر به خاطر طعم مطبوع آن است كه به عنوان سبزی‌های ادویه‌ای و مصارف داروئی نیز از آن استفاده می‌گردد.

این گیاه در پاییز و زمستان اصطلاحاً زمخت شده و لطافت خود را از دست می‌دهد.

بنابراین باید ساقه‌ها را از نزدیك سطح خاك قطع نمائید و مقدار كمی خاك كه با كود مخلوط شده است روی آنها بریزید تا در بهار محصول خوبی به شما بدهد.

در صورتی كه بستر كشت در داخل ساختمان باشد به جای كود حیوانی از خاك برگ و كود شیمیائی استفاده نمائید.

توجه داشته باشید پس از گذشت 3-4 سال عمر مطلوب آن به اتمام رسیده و باید به كلی آن را حذف كنید و ریشه‌های جدید و جوان را جایگزین نمائید.

این گیاه را می‌توانید در بهار با قلمه زدن ساقه‌های خشبی آن نیز تكثیر كنید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟