Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 07:20

گل های محبوس در جام

گل های محبوس در جام

یك جام شیشه‌ای بلند را طبق تصویر انتخاب كنید. بلندی جام بستگی به بلندی ساقه‌ی گل‌هائی كه شما بایستی برای این گل‌آرائی انتخاب كنید دارد. برای این طراحی می‌توانید از گل‌های گوناگونی نظیر آلیوم، انواع اركیده و ... استفاده كنید.

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- مهندس حسن بنی هاشمی؛ مولف كتاب سبزیكاری در سطح كم


تصویر 1- یك جام شیشه‌ای بلند را طبق تصویر انتخاب كنید.

بلندی جام بستگی به بلندی ساقه‌ی گل‌هائی كه شما بایستی برای این گل‌آرائی انتخاب كنید دارد.

برای این طراحی می‌توانید از گل‌های گوناگونی نظیر آلیوم، انواع اركیده، آگاپنتوس و خارهای وحشی بوته‌ای گرز‌دار استفاده كنید. پس انتخاب گل‌ها بستگی به سلیقه و نظر شما دارد. 

تصویر 2- ابتدا در ته جام مقداری شن درشت شسته شده با رنگ طبیعی و تعدادی تیله‌ی شیشه‌ای بریزید.

اندازه و حجم شن‌ها و تیله‌ها باید طوری باشد كه بتوانید گل‌ها را در آن ثابت نگه دارید. سپس مقداری آب خنك، بیشتر از سطح شن‌ها در آن بریزید. 

تصویر 3- برای این طرح بهتر است گل‌های خشن، محكم و وحشی را با ساقه‌های بلند انتخاب كنید كه از پشت شیشه جلوه‌ی بیشتری دارند.

در این چیدمان از سه شاخه گل آلیوم (پیاز) و دو شاخه گرز خارهای وحشی بوته‌ای استفاده شده است كه بایستی از آن الهام گرفته و با توجه به تصاویر آن را با سلیقه و ذوق خودتان بیارائید.

پس از آراستن بخاطر جلوه‌ی منحصر به فرد این طرح آن را در محلی قرار دهید كه از همه طرف قابل رویت باشد.

چنانچه از گل‌ها و خارهای وحشی در این طرح استفاده نمودید، سه عدد سنگ درشت رنگی در ابعاد و اندازه‌های مختلف، بطور غیرقرینه در یك سمت آن بگذارید تا طرح شما از جلوه‌ی بیشتری برخوردار گردد.

در خاتمه متذكر می‌گردد جام شیشه‌ای، تیله‌های شیشه‌ای و گل‌های غیروحشی را می‌توانید خریداری كنید.

گل‌ها و خارهای وحشی، شن درشت رنگی طبیعی و سنگ‌های درشت را باید در هنگام گردش در طبیعت از كنار جویبارها و كوهستان‌ها جمع‌آوری نمائید.

 

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟