Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 16:57

آشنایی با اصطلاحات آشپزی و شیرینی‌پزی

آشنایی با اصطلاحات آشپزی و شیرینی‌پزی

با توجه به درخواست بسیاری از شما همراهان صمیمی و همیشگی درخصوص آشنائی با اصطلاحات تخصصی و بین‌المللی در حرفه‌ی آشپزی و شیرینی‌پزی مطالب آمده در ذیل به این موضوع اختصاص دارد.

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

 

با توجه به درخواست بسیاری از شما همراهان صمیمی و همیشگی درخصوص آشنائی با اصطلاحات تخصصی و بین‌المللی در حرفه‌ی آشپزی و شیرینی‌پزی مطالب آمده در ذیل به این موضوع اختصاص دارد.

Capers (كیپرز): دانه‌های معطر سبز رنگیست كه از بوته‌ی آن به دست می‌آید و برای تهیه‌ی برخی از سس‌ها و طبخ‌ ماهی، كاربرد بسیار زیادی دارد. 

goat’s cheese: پنیری است كه از شیر بز به دست می‌آید و در دو نوع نرم و سفت تهیه می‌شود. این پنیر از طعم قوی و مطلوبی برخوردار است. 

mascarpone cheese: پنیر ماسكارپونه، پنیری است كه میزان نمك آن بسیار كم است و كاربرد زیادی در انواع كیك‌های پنیر و دسرها دارد. از این پنیر در آشپزی نیز استفاده می‌شود. 

parmesan cheese: پنیر پارمسان (پارمزان) از شیر گاو به دست می‌آید و بافت سختی دارد. این پنیر به شكل رنده كرده نیز در بسته‌بندی‌های مختلف در سوپرماركت‌ها یافت می‌شود. از این پنیر كه طعم تندی دارد، در تهیه‌ی انواع سس، پاستا و به طور كلی در آشپزی ملل بهره می‌گیرند. 

ricotta cheese: ریكوتا پنیر نرم و سفید رنگیست كه بافت مرطوبی دارد و از شیر گاو تهیه می‌شود. به جای آن می‌توانید از پنیرهای محلی و تازه استفاده كنید. 

cream cheese: پنیریست خامه‌ای با  بافتی نرم و سفیدرنگ كه اندكی نمك دارد و هم در آشپزی و هم در قنادی از آن استفاده می‌شود. 

 

chick peas: نخود كه به آن نخود آبگوشتی نیز می‌گویند. همچنین این نخود را می‌خیسانند و در فر بو می‌دهند. سپس آن را آسیاب می‌كنند و آرد نخودچی به دست می‌آید. 

chicken Breast fillets: سینه‌ی مرغ بدون پوست و استخوان 

chicken Thigh cutlets: ساق ران مرغ با پوست و دارای یك استخوان 

minced beef) ground beef): گوشت چرخكرده

Lamb meat: گوشت بره 

Lamb Backstrap: راسته‌ی بره 

choc Bits: شكلات چیپسی نیمه شیرین 

Cocoa پودر كاكائو (بدون افزودن شكر)

Golden syrup: شیره‌ی غلیظ و طلائی رنگیست كه در تهیه‌ی برخی از شیرینی‌ها و كیك‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به جای آن می‌توانید از عسل بهره بگیرید.

corn flakes: غلات صبحانه 

heavy cream: خامه‌ی پرچربی كه بیش از 35درصد چربی دارد و به جای آن می‌توانید از خامه‌ی شیرین شده‌ی قنادی استفاده كنید. 

whipping cream: خامه‌ای است كه در پاكت‌های یك لیتری، در فروشگاه‌های لوازم قنادی به فروش می‌رسد و برای آراستن روی كیك‌ها مناسب است. به منظور كسب نتیجه‌ی بهتر، این خامه را چند ساعت قبل از مصرف، در یخچال بگذارید تا كاملاً سرد شود. سپس آن را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. 

cream of tartar: كرم تارتار یا اسید تارتاریك، پودر سفید رنگیست كه برای پایدار ماندن بهتر فرم سفیده‌ی تخم‌مرغ به كار می‌رود. همچنین در انواع سیروپ‌ها به منظور جلوگیری از كریستالیزه شدن شكر از آن بهره می‌گیرند.

custard powder: پودر كاسترد برای غلظت دادن به انواع كرم به مصرف می‌رسد.

fruit mince: مخلوط میوه‌های خشك، خیسانده و خرد كرده

Gelatine: پودر ژلاتین كه بدون رنگ، بدون اسانس و بدون شكر است.

Gelatine leaf: ورق ژلاتین كه معمولا وزن آن 2 گرم است.

Glucose syrup: گلوكز یا بادكا، كه شربت غلیظ و بی‌رنگیست و از نشاسته‌ی گندم تهیه می‌شود.

 

 

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟