Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 02:49

شیرینی آجیلی فنجانی | طرز تهیه شیرینی آجیلی فنجانی | انواع شیرینی آجیلی فنجانی

شیرینی آجیلی فنجانی | طرز تهیه شیرینی آجیلی فنجانی | انواع شیرینی آجیلی فنجانی

shooroshirin6

0 0

آسان

30 نفر

مواد مورد نیاز

آرد 300 گرم

پودر شكر  100 گرم

روغن صاف قنادی 150 گرم

تخم مرغ 1 عدد

ماست 2 قاشق سوپخوری

اسانس وانیل یك چهارم قاشق چایخوری

زعفران حلكرده 1 قاشق چایخوری

مارمالاد سیب 100 گرم

كرمفیل وانیلی 300 گرم

شربت ساده 30 گرم

گردوی ریز خرد كرده 300 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- سعید بابارحیمی

 

آرد، پودر‌شكر و روغن را در ظرف مناسبی بریزید و با نوك انگشتانتان ورز دهید تا به شكل خرده‌نان درآید. آن‌گاه تخم‌مرغ، ماست، وانیل و زعفران را بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر نرم و مناسبی حاصل شود. حالا خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و یك ساعت در یخچال نگه دارید.

اكنون خمیر را با وردنه روی سطح آردپاشیده، به ضخامت تقریبی یك سانتیمتر باز كنید و قالب بزنید. سپس خمیر‌های قالب زده را در قالب مینی‌مافین قرار دهید. اینك قدری مارمالاد سیب رویشان بریزید و اندكی كرمفیل روی مارمالاد بیفزائید. حالا شربت را با گردو مخلوط كنید و از آن روی هر مافین بگذارید. آن‌گاه مافین‌ها را به مدت تقریبی 15 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید. 

یادآوری1: برای تهیه مارمالاد سیب؛ پوست و دانه‌های 500 گرم سیب را بگیرید، ریز خرد كنید و همراه با 60 میلی لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا سیب بپزد و آبش گرفته شود. آن‌گاه سیب را پوره كنید و همراه با 500 گرم شكر در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید تا مارمالاد غلیظ شود. حالا یك دوم قاشق چایخوری پودر ژلاتین را در 1 قاشق سوپخوری آب حل كنید و به مارمالاد بیفزائید و از روی حرارت بردارید.      

یادآوری2: كرمفیل را از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه كنید.

 

برچسب ها: شیرینی آجیلی فنجانیشیرینی آجیلیشیرینی فنجانیشیرینیآجیلطرز تهیه شیرینی آجیلی فنجانی تعداد بازديد: 5017 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟