Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:23

طرز تهیه كیک سیب با تزئینی متفاوت

طرز تهیه كیک سیب با تزئینی متفاوت

مدیر شور و شیرین

1 0

آسان

8 نفر

مواد مورد نیاز

کیک سیب با تزئینی متفاوت

كرهی خرد كرده  125 گرم

شكر  125 گرم

تخممرغ  2 عدد

آرد  180 گرم

بیكینگپودر   یك دوم قاشق چایخوری

شیر 60 میلیلیتر (یكچهارم پیمانه)

وانیل یك چهارم قاشق چایخوری

سیب خرد و پخته شده  150 گرم

 

طرز تهیه کیک سیب با تزئینی متفاوت

قالبی را به قطر 20 و عمق 9 سانتیمتر چرب كنید و كف و دیوارهی آن را با كاغذ روغنی بپوشانید؛ به طوری كه كاغذ حدود 5 سانتیمتر از دیوارهی قالب بلندتر باشد. همهی مواد را بجز سیب با هم مخلوط كنید و در كاسهی دستگاه همزن برقی بریزید و با دور كند همزن، مواد را بزنید تا با هم خوب مخلوط شوند. سپس سرعت همزن را افزایش دهید و تا زمانی كه رنگ مایه روشن شود، بزنید. در این حالت میباید مایه غلیظ نیز شده باشد. اكنون دوسوم از مایه را داخل قالب بریزید و سیبها را روی آن قرار دهید. حالا باقیماندهی مایه را روی سیبها بریزید و صاف كنید. قالب را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجهی سانتیگراد، به مدت تقریبی 40 دقیقه یا تا زمانی كه با فرو بردن خلال چوبی در كیك چیزی از مایه به آن نچسبد، بپزید. آنگاه كیك را چند دقیقه در قالب نگهدارید. سپس روی پنجرهی فلزی برگردانید تا كاملاً خنك شود. اینك میتوانید رو و اطراف كیك را با مارمالاد زردآلو مرطوب نمائید و با خمیر فوندانت كه به رنگ صورتی، رنگآمیزی كردهاید، تزئین كنید. برای قسمت انتهائی كیك، حاشیهای از خمیر سفیدرنگ بسازید و با ماسورهی ساده و كوچكی، حفرههائی در آن ایجاد كنید. در پایان، روی كیك را با گلهای زیبای طبیعی همچون گل رز، تزئین كنید.

یادآوری: روش تهیه‌ی خمیر فوندانت، در صفحه‌ی كلاس شیرینی‌پزی، در شماره‌ی 27 مجله به چاپ رسیده است.

برچسب ها: کیک سیبآموزش کیک سیبطرز تهیه کیک سیبدستور پخت کیک سیبمواد لازم کیک سیبدرست کردن کیک سیب تعداد بازديد: 1501 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است