Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 16:36

لقمه های كرپ و مرغ

لقمه های كرپ و مرغ

shooroshirin5

0 0

متوسط

6 نفر

مواد مورد نیاز

فیله‌ی مرغ 6 عدد درشت (450 گرم)

 

نمك و فلفل به میزان لازم

 

زنجفیل رنده كرده 1 قاشق سوپخوری

 

زعفران حلكرده 1 قاشق سوپخوری

 

روغن زیتون 3 قاشق سوپخوری

 

كره 50 گرم

 

كرپ 6 ورق

 

پیاز قرمز حلقه‌ای خردكرده 1 عدد درشت

 

گوجه‌فرنگی خشك خردكرده 6 تكه

 

برگ نعنا برای تزئین به میزان لازم

 

گوجه‌فرنگی مینیاتوری برای تزئین به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

فیله‌های مرغ، نمك، فلفل، زنجفیل، زعفران و روغن زیتون را در كاسه‌ی مناسبی بریزید و مخلوط كنید. روی ظرف را بپوشانید و یك ساعت در یخچال نگه دارید. آن‌گاه كره را در تابه‌ بریزید و روی اجاق آب كنید.

فیله‌های مرغ را بیفزائید و تفت دهید. سپس روی هر كرپ، قدری پیاز، فیله‌ی سرخكرده و گوجه‌فرنگی خشك بگذارید و آن را به‌ شكل قیف بپیچید. حالا لقمه‌ها را در كاغذ روغنی بپیچید و با برگ‌های نعنا و گوجه‌فرنگی مینیاتوری بیارائید.

یادآوری1: برای تهیه‌ی كرپ، 2 عدد تخم‌مرغ، یك دوم پیمانه (125 میلی‌لیتر) شیر، اندكی نمك، فلفل و 50 گرم آرد را در كاسه‌ی مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

روی كاسه را بپوشانید و نیم ساعت كنار بگذارید. آن‌گاه تابه‌ی مناسب كرپ را روی اجاق بگذارید و قدری چرب كنید. سپس هر بار به اندازه‌ی یك چهارم پیمانه از مایه‌ی كرپ را در تابه بریزید و دو طرف آن را برشته كنید.

یادآوری2: قبل از مصرف گوجه‌فرنگی‌های خشك، آنها را بشوئید و 10 دقیقه، در آب گرم بخیسانید. سپس گوجه‌فرنگی‌ها را روی هوله‌ی كاغذی آشپزخانه پهن كنید تا رطوبتش گرفته شود.

حالا شیشه‌ی در داری را استریل كنید و گوجه‌فرنگی‌ها را در آن بریزید. اكنون شیشه را با روغن زیتون یا هر روغن مایع دیگری، پر كنید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیآشپزی با مرغلقمه های كرپ و مرغغذای لقمه ایانواع کرپآموزش کرپروش تهیه کرپ تعداد بازديد: 1473 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟