Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:03

سركه زرشك و عناب

سركه زرشك و عناب

shooroshirin1

2 0

متوسط

مواد مورد نیاز

زرشك آبگیری 3 كیلوگرم

 

آب 2 لیتر

 

نمك 2 قاشق سوپخوری

 

انگور له‌كرده 1 كیلوگرم

 

شكر 200 گرم

 

سركه قرمز نیم لیتر

 

عناب خشك 1 كیلوگرم

 آشپزباشی- پوراندخت نمیرانیان

 

زرشك را با آب و نمك به مدت 24 ساعت بخیسانید. سپس آن را در دستگاه مخلوط‌كن بریزید تا له شود. حالا آن را در قابلمه مناسبی بریزید و در حدود 10 دقیقه روی حرارت ملایم اجاق، بجوشانید.

 بعد بگذارید خنك شود و آن را در ظرف پلاستیكی بریزید. اكنون انگور، شكر، سركه و عناب را كه از 10 ساعت قبل خیسانده‌اید، به زرشك بیفزائید و این مخلوط را در ظرف مناسبی بریزید، درش را بگذارید و دور تا دور در را با خمیر فراهم كرده از آرد، آب و روغن ببندید و در جای خشك و خنك نگه دارید.

بعد از 25-30 روز سركه را صاف كنید و به مدت 5 دقیقه، بجوشانید. همین كه سركه خنك شد، آن را در شیشه مناسبی بریزید و در جای خشك و خنك نگه دارید.

 

 

برچسب ها: آشپزباشیپوراندخت نمیرانیاندستور سرکه زرشکسركه زرشكسركه عنابطرز تهیه سرکه میوه ایآموزش سرکهانواع سرکهدستور سرکهسرکه میوه ای تعداد بازديد: 3113 تعداد نظرات: 2

نظرات

  • سلام و تشکر
    چطور عناب به تنهایی سرکه درست کنم؟یعنی بدون زرشک و انگور
  • با سلام و تشکر ،تا اونجایی که من اطلاع دارم سرکه یک فرآیند هوازی است و باید با هوا تماس داشته باشد و بستن در ظرف نه تنها لازم نیست بلکه کافی است با یک پارچه نازک مثل ململ پوشیده شود و حتی بهتر است برای هوا رسیدن به پایین روزی یک بار با یک قاشق غیر فلزی هم زده شود، دوم عدم استفاده از دبه پلاستیکی است که تحت تاثیر اسید سرکه قرار می گیرد ، نکته سوم اصولاً فرآیند سرکه یک فرمانتاسیون است کن تولید پروبیوتیک های مفید می کند ،با جوشاندن زرشک یا خود سرکه این موجودات مفید از بین میرود ،مثل این که ماست را بحوشانبم.

نظر شما در مورد این غذا چیست؟