Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:35

زِنودالسـتّخمیر

زِنودالسـتّخمیر

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

 باقلوا 1 واحد

 

سرشیر 250 گرم

 

پنیر تازه 250 گرم

 

روغن جامد آبكرده 100 گرم

 

مواد لازم برای تهیه خمیر باقلوا

 

زرده تخم‌مرغ 2 عدد

 

آب 4 قاشق سوپخوری

 

روغن آبكرده 4 قاشق سوپخوری

 

آرد به میزان لازم

 

مواد لازم برای تهیه شربت

 

شكر 250 گرم

 

آب 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

 

جوهر لیمو یك‌هشتم قاشق چایخوری

آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

برای تهیه خمیر باقلوا؛ زرده‌های تخم‌مرغ، آب و روغن را در كاسه‌ای بریزید و مخلوط كنید و آرد را كم‌كم بیفزایید تا خمیر لطیفی به دست آید.

آن‌گاه روی خمیر را بپوشانید و به مدت 20دقیقه استراحت دهید. اینك خمیر را روی سطح آرد پاشیده، تا حد امكان نازك باز كنید و به اندازه 8×10 سانتیمتر ببرید.

هر بار قدری از مخلوط سرشیر و پنیر را روی لبه 10سانتیمتری خمیر قرار دهید، آن را رول كنید و در سینی چربكرده، بچینید. سپس رویشان روغن بمالید و در فر گرم شده با دمای 175درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 20 دقیقه یا تا زمانی‌كه طلایی رنگ شود، بپزید.

حال صبر كنید تا زنودالست خنك شود. آن‌گاه شربت داغ را رویش بریزید و صبر كنید تا شربت به خورد شیرینی برود. اكنون شیرینی را یك شب در یخچال نگه دارید و آن را برای پذیرایی، در ظرف مناسبی بچینید.

روش تهیه شربت: شكر، آب و جوهر لیمو را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم اجاق بگذارید تا شكر، حل شود. آن‌گاه شربت را 2دقیقه بجوشانید و بعد شعله‌ را خاموش كنید.

 

 

برچسب ها: آموزش شیرینیباقلواشیرینی پزیدستور شیرینیاعظم گلزارمنشزِنودالسـتّخمیرطرز تهیه زِنودالسـتّخمیرآموزش زِنودالسـتّخمیرانواع زِنودالسـتّخمیردستور تعداد بازديد: 1452 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است