Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 05:21

رول دارچینی قالبی

رول دارچینی قالبی

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

شكر 1 قاشق چایخوری

 

شیر ولرم 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

 

آرد 250 گرم

 

نمك  یك‌دوم قاشق چایخوری

 

كره‌ سرد و خرد كرده  30 گرم

 

تخم‌مرغ همزده 1 عدد

 

مواد لازم میانی

 

كره‌ نرم 60 گرم

 

شكر قهوه‌ای روشن 50 گرم

 

دارچین 2 قاشق چایخوری

 

كشمش پلوئی 50 گرم

 

میپل سیروپ 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

تحریریه ماهنامه آشپزباشی – لیلا آیانی صفت

 

مایه خمیر، شكر و نیمی از شیر ولرم را در كاسه‌ كوچكی بریزید و مخلوط كنید. رویش را بپوشانید و ده دقیقه كنار بگذارید تا مایه خمیر فعال شود.

 آن‌گاه آرد و نمك را در كاسه‌ بزرگ و مناسبی بریزید، كره را بیفزائید و با نوك انگشتان با آرد مخلوط كنید تا به شكل خرده‌نان درآید. سپس باقیمانده‌ شیر، تخم‌مرغ و مایه خمیر عمل آمده را نیز بیفزائید و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی به دست آید.

حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده، خوب ورز دهید تا كاملاً صاف و یكدست شود. بعد آن را در كاسه‌ چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و در جای گرم مانند محیط آشپزخانه بگذارید تا حجم خمیر دوبرابر شود.

 اینك خمیر را روی سطح آرد پاشیده به اندازه‌ی 25×35 سانتیمتر، باز كنید. كره و شكر قهوه‌ای را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود و آن را روی خمیر بمالید. مراقب باشید كه به حدود 2 سانتیمتر، از لبه‌های خمیر كره مالیده نشود! 

حالا دارچین و كشمش را نیز روی كرم بپاشید و خمیر را از طرف طول رول كنید. اكنون با چاقوی تیز خمیر را به 12 قسمت ببرید و آنها را با فاصله از یكدیگر، در قالب چربكرده‌ مربع به اندازه‌ی 23 سانتیمتر، بچینید (مراقب باشید كه قسمت برش خورده‌ی خمیر در بالا قرار بگیرد). سپس روی قالب را بپوشانید و صبر كنید حجم خمیر دو برابر شود.

 حالا قالب را در فر گرم كرده با دمای 190 درجه‌ سانتیگراد قرار دهید و نان را به مدت تقریبی 30-35 دقیقه، یا تا زمانیكه طلائی‌رنگ شود، بپزید. حالا نان را از فر درآورید و همچنان كه نان‌ها گرم هستند میپل سیروپ را رویش بریزید.

یادآوری: قبل از پاشیدن كشمش بر روی خمیر، آن را بشوئید و روی پارچه‌ تمیزی پهن كنید تا آب و رطوبتش گرفته شود.

 

برچسب ها: انواع رولرولرول دارچینیآشپزی با کشمشمواد اولیه رولرول قالبی تعداد بازديد: 1643 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذاچیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است