Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 02:31

كیك دانماركی | طرز تهیه کیک دانمارکی

كیك دانماركی | طرز تهیه کیک دانمارکی

مدیر شور و شیرین

1 0

آسان

10 نفر

مواد مورد نیاز

کیک دانمارکی | طرز تهیه کیک دانمارکی:

مواد لازم جهت تهیه کیک دانمارکی:

كره   185 گرم

وانیل  یك دوم قاشق چایخوری

شكر   170 گرم

تخم مرغ 3 عدد

آرد   225 گرم

بیكینگ پودر 2 قاشق چایخوری

شیر     250 میلیلیتر (یك پیمانه)

مارمالاد به دلخواه   به میزان لازم

خمیر دانماركی   به میزان لازم

طرز تهیه کیک دانمارکی

برای تهیه کیک دانمارکی، كره، وانیل و شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آنگاه تخممرغها را بتدریج بیفزائید. سپس آرد و بیكینگ پودر را با هم مخلوط، و الك كنید و در چند مرحله، همراه با شیر به مایهی تخم مرغی اضافه كنید. اكنون مایه را در قالب لوف به اندازهی 12×30 سانتیمتر بریزید و در فر (تاون) گرم شده با دمای 180 درجهی سانتیگراد، به مدت 35 – 40 دقیقه، یا تا زمانی كه كیك دانمارکی كاملاً بپزد، قرار دهید.

همچنین بخوانید: خرید کتاب آموزش انواع شیرینی و کیک

كیك دانمارکی خنك شده را از ارتفاع به 3 قسمت مساوی ببرید و روی هر لایه، مقداری مارمالاد بمالید. لایههای كیك را روی هم بگذارید و كمی فشار دهید تا خوب به هم بچسبند. سطح و اطراف کیک دانمارکی را نیز حالا به مارمالاد آغشته كنید. روی سطحی آرد پاشی شده، خمیر کیک دانماركی را به ضخامت 1 سانتیمتر با وردنه باز كنید و به شكلهای گوناگون مانند: چهارخانه، لوزی و یا با گلها و برگهائی كه از خمیر دانماركی ساختهاید، روی کیک دانمارکی را تزئین كنید. اینك آن را در فر (تاون) گرم شده با دمای 200 درجهی سانتیگراد، به مدت تقریبی 30 دقیقه قرار دهید تا خمیر کیک دانماركی بپزد و طلائی رنگ شود. در پایان، كیك را روی پنجرهی سیمی خنك كنید. بعد در ظرف زیبائی بگذارید و میل نمائید.

برچسب ها: آموزش کیکطرز تهیه کیک دانمارکیکیک دانمارکیآموزش کیک دانمارکیپخت کیک دانمارکیدرست کردن کیک دانمارکیمواد لازم کیک دانمارکی تعداد بازديد: 4358 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است