Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 20:58

طرز تهیه کیک با كرم باواريای پرتقال

طرز تهیه کیک با كرم باواريای پرتقال

مدیر شور و شیرین

0 0

متوسط

60 دقیقه

7 نفر

1000 کالری

مواد مورد نیاز

مواد لازم کیک با كرم باواريای پرتقال

تخم‌مرغ 1 عدد
شكر یك‌و یك‌دوم قاشق سوپخوری
پوست پرتقال رنده كرده یك‌دوم قاشق چایخوری
آرد 2 قاشق سوپخوری
خامه‌ی فرم گرفته 300 گرم

مواد لازم برای تهیه‌ی كرم باواریای پرتقال
زرده‌ی تخم‌مرغ 3 عدد
شكر 90 گرم
وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری
شیر 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)
آب پرتقال 180 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه)
پودر ژلاتین 3 قاشق چایخوری
خامه‌ی فرم گرفته 300 گرم

مواد لازم برای تهیه‌ی ژله‌ی پرتقال
پودر ژلاتین یك و یك‌دوم قاشق چایخوری
آب پرتقال 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)
شكر 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک با كرم باواريای پرتقال

ابتدا كیك اسفنجی را به این ترتیب آماده كنید؛ فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد گرم كنید و كف قالب 20 سانتیمتری را با كاغذ روغنی بپوشانید. تخم‌مرغ، شكر و پوست پرتقال را با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. آن‌گاه آرد را بیفزائید و مخلوط كنید. حالا مایه‌ی فراهم‌كرده‌ی كیك را در قالب بریزید و به مدت تقریبی 10 دقیقه در فر بپزید. كیك را در دمای محیط خنك كنید و از قالب در آورید. اكنون آن را در رینگ 20 سانتیمتری بگذارید. سپس كرم باواریای پرتقال را رویش بریزید و در یخچال قرار دهید تا كرم ببندد (حدود یك ساعت). آن‌گاه ژله‌ی پرتقال را فراهم كنید و روی كرم بریزید. دوباره قالب را در یخچال بگذارید تا ژله نیز ببندد. اینك دسر را از قالب جدا كنید و برای پذیرائی در دیس زیبا و مناسبی قرار دهید. سپس آن را با خامه‌ی فرم گرفته و پرتقال‌های دست ساختتان از خمیر مارسیپان، بیارائید.  

روش تهیه‌ی كرم باواریای پرتقال: زرده‌ی تخم‌مرغ‌ها و شكر را همراه با وانیلین با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. شیر را بجوشانید و كم‌كم روی زرده‌های تخم‌مرغ بریزید. سپس نیمی از آب پرتقال را به آن بیفزائید. پودر ژلاتین را روی باقیمانده‌ی آب پرتقال بپاشید و به روش بن‌ماری حل كنید. حال آن را نیز به مایه‌ی تخم‌مرغی بیفزائید و بگذارید كرم نیم‌بند شود. اكنون خامه را درون كرم بریزید و مخلوط كنید. 

روش تهیه‌ ژله‌ی پرتقال: پودر ژلاتین را روی نیمی از آب پرتقال بپاشید و به روش بن‌ماری حل كنید. آن‌گاه شكر و باقیمانده‌ی آب پرتقال را بیفزائید و بگذارید كاملاً خنك و سرد شود و به غلظت سفیده‌ی تخم‌مرغ برسد.
یادآوری: می‌توانید 100 گرم پودر ژله‌ی پرتقال را در یك پیمانه آب جوش حل كنید و یك دوم پیمانه آب سرد به آن بیفزائید. سپس آن را كنار بگذارید تا كاملاً خنك شود. آن‌گاه ژله‌ی فراهم‌كرده را روی كرم بریزید. 

 

برچسب ها: طرز تهیه کیک پرتقالمواد لازم کیک پرتقالدرست کردن کیک پرتقالکیک با واریای پرتقال تعداد بازديد: 2794 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است