Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 17:19

لقمه‌های اسفناج و پنیر

لقمه‌های اسفناج و پنیر

shooroshirin6

0 0

آسان

10 نفر

مواد مورد نیاز

 كره آبكرده 75 گرم

 

روغن زیتون 1 قاشق سوپخوری

 

اسفناج خرد كرده 250 گرم

 

پنیر فتا (سفید)، خرد كرده 120 گرم

 

پنیر خامه‌ای 60 گرم

 

نمك و فلفل به میزان لازم

 

تخم مرغ همزده 1 عدد

 

جعفری خرد كرده 1 قاشق سوپخوری

 

ریحان خرد كرده 1 قاشق سوپخوری

 

خمیر فیلو 6 ورق

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

سینی مناسب فر را با كره چرب كنید و روغن را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید. آن‌گاه اسفناج را بیفزائید و 2 دقیقه، تفت دهید.

سپس پنیر فتا، پنیر خامه‌ای، نمك و فلفل را بیفزائید و مخلوط كنید. حالا تابه را از روی اجاق بردارید و كنار بگذارید تا این مواد، اندكی خنك شود.

اكنون تخم‌مرغ، جعفری و ریحان را افزوده و مخلوط كنید. اینك فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد گرم كنید و یكی از خمیر‌های فیلو را روی میز كار بگذارید و رویش كره بمالید.

آن‌گاه یك لایه دیگر از خمیر فیلو را رویش بگذارید و دوباره كره بمالید. به همین ترتیب، باقیمانده خمیر فیلو را دو تا دو تا روی هم بگذارید و بین آنها كره بمالید.

حالا هر خمیر را به مربع‌های 8 سانتیمتری ببرید و روی هر مربع، 1 قاشق چایخوری از مایه فراهم كرده، بگذارید. سپس خمیر را از گوشه‌ها جمع كنید و در سینی بچینید. اكنون رویشان قدری كره آبكرده بریزید و به مدت تقریبی 15 دقیقه در فر بپزید تا ترد و طلائی رنگ شود.

 

برچسب ها: لقمه‌های اسفناج و پنیرلقمه های پنیریلقمه های اسفناجبقچه های اسفناجبسته های پنیری تعداد بازديد: 1713 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است