Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:42

ترشی سالاد مجارستانی

ترشی سالاد مجارستانی

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

فلفل دلمه‌ای سبز 900 گرم

 

گوجه‌فرنگی 900 گرم

 

كلم سفید 675 گرم (1 عدد كوچك)

 

پیاز درشت 1 عدد

 

فلفل چیلی 1 عدد

 

مواد لازم برای تهیه مایه ترشی

 

سركه سفید 1 لیتر

 

آب هفت پیمانه

 

شكر 175 گرم

 

نمك  60 گرم

 

دانه فلفل سیاه 45 گرم

 

پكتین 1 قاشق چایخوری

آشپزباشی

 

فلفل دلمه‌ای‌ها را نصف كنید و دانه‌های درون آن‌ها را بیرون آورید، آن‌ها را بشوئید، خشك كنید و ریز خرد كنید. حالا، گوجه‌فرنگی‌ها را بشوئید و خشك و چهارقاچ كنید. بعد برگ‌های روی كلم سفید را بكنید، آن را هشت قسمت كنید، بشوئید و خشك نمائید. آن‌گاه آن‌ها را خوب رشته‌رشته كنید.

اكنون، پیاز را پوست بگیرید و خلالی كنید. حالا نوبت فلفل چیلی است كه دانه‌هایش را درآورید، بشوئید و حلقه‌حلقه كنید. سپس تمام این موادها را با هم مخلوط نمائید و درون شیشه مناسبی بریزید. اكنون، مایه فراهم‌آمده را- كه داغ است- روی این سبزی‌ها بریزید و درش را محكم ببندید.

پس از گذشت 12 تا 24 ساعت، مایه را از صافی بگذرانید و درون ظرف مناسبی بریزید و بجوشانید. حالا ظرف را از روی اجاق بردارید و پكتین را به آن بیفزائید. بار دیگر مایه داغ را روی سبزی‌ها بریزید و درش را محكم ببندید. اینك، به مدت 5 دقیقه ظرف را وارونه كنید، سپس آن را برگردانید.

روش تهیه مایه ترشی

برای تهیه این مایه، سركه را با آب، شكر، نمك و دانه‌های فلفل‌سیاه بجوشانید و بگذارید به آرامی بجوشد تا شكر حل شود.

یادآوری

این ترشی سالاد را به مدت 6 ماه در جای خشك و خنك می‌توان نگه داشت. در صورت دلخواه، می‌توانید به این سالاد 3 یا 4 حبه سیر خردكرده نیز اضافه نمائید.

 

برچسب ها: آموزش ترشیآشپزباشیترشی سالاد مجارستانیترشی سالادترشی مجارستانیمواد لازم ترشی سالادآموزش ترشی سالاد مجارستانیروش تهیه ترشی سالاد تعداد بازديد: 2173 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است