Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 6 مرداد 1403 - 11:26

کیک شطرنجی

کیک شطرنجی

shooroshirin6

0 0

متوسط

12 نفر

مواد مورد نیاز

آرد 375 گرم

 

بیكینگ‌پودر  دو و یك‌دوم  قاشق چایخوری

 

نمك 1 پینچ

 

تخم‌‌مرغ 5 عدد

 

شكر 220 گرم

 

كره 100 گرم

 

شیر 310 میلی‌لیتر (یك‌ و یك‌چهارم پیمانه)

 

پوست پرتقال رنده كرده 1 قاشق چایخوری

 

پودر كاكائوی الك كرده 4 قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای تهیه كرم گاناش:

 

خامه صبحانه 250 گرم

 

شكلات شیری یا تلخ خرد كرده 400 گرم

 

كره 100 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد، گرم كنید و چهار قالب را به قطر 20 سانتیمتر چرب نمائید و با كاغذ روغنی بپوشانید.

آرد، بیكینگ‌‌پودر و نمك را الك كنید و كنار بگذارید. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها و شكر را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. سپس كره و شیر را در ظرف مناسب دیگری بریزید و روی اجاق قرار دهید تا كره آب شود.

حالا مخلوط شیر و كره را خنك كنید و آن را همراه با مواد خشك، به طور یك در میان به تخم‌مرغ‌های همزده بیفزائید و با همزن برقی بزنید تا مایه صاف و یكدستی حاصل شود.

اكنون پوست پرتقال را نیز افزوده و مایه فراهم كرده را به دو قسمت مساوی تقسیم كنید و در كاسه‌های جداگانه بریزید. اینك به یك قسمت پودر كاكائو را بیفزائید و مخلوط كنید و آن را به‌طور مساوی، در دو قالب بریزید.

باقیمانده مایه كیك را هم به‌طور مساوی، در دو قالب دیگر بریزید و به مدت تقریبی 20-25 دقیقه، در فر بپزید. آن‌گاه كیك‌ها را روی پنجره سیمی خنك كنید و برآمدگی روی آنها را با چاقو ببرید.

سپس هر چهار كیك را به سه حلقه تقسیم كنید و جای حلقه‌های سفید، حلقه‌های قهوه‌ای رنگ كیك را به طور یك در میان داخل یكدیگر، بگذارید. به این ترتیب، دو تا از كیك‌ها مانند یكدیگر و دو تای دیگر، متفاوت خواهد بود.

اكنون كیك‌ها را به گونه‌ای روی هم قرار دهید كه به شكل شطرنج درآید و آنها را با كرم گاناش، به هم بچسبانید. سپس رو و اطراف كیك را نیز با كرم بپوشانید و آن را یك شب یا دست‌كم 6 ساعت، در یخچال نگه دارید تا آماده مصرف شود.

اینك كیك را برای پذیرائی، در ظرف زیبائی بگذارید و در صورت دلخواه، با گل‌های دست ساختتان از خمیر شكلات، بیارائید.

یادآوری: برای تهیه كرم گاناش، خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. آن‌گاه شكلات را بیفزائید و مخلوط كنید تا شكلات آب شود.

سپس كره را درون كرم گاناش بریزید و آن را از روی حرارت بردارید. حالا صبر كنید تا كرم خنك شود و آن را به مدت تقریبی 2-3 ساعت، در یخچال نگه دارید تا كاملا سرد و سفت شود. اكنون كرم گاناش را با همزن برقی بزنید تا سبك و كمرنگ شود.

 

برچسب ها: انواع کیککیککیک شطرنجیآموزش کیک شطرنجیروش تهیه کیک شطرنجی تعداد بازديد: 2777 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است