Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:19

آش کشک سالاری | طرز تهیه آش کشک سالاری

آش کشک سالاری | طرز تهیه آش کشک سالاری

مدیر شور و شیرین

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

آش کشک سالاری | طرز تهیه آش کشک سالاری

 مواد لازم پودر كشك:

ماست  250 گرم

آرد 500 گرم

زرد چوبه 1 قاشق سوپخوری

سیاه دانه  1 قاشق سوپخوری

 مواد لازم آش:

 گوشت مغز ران گوسفندی 250 گرم

پیاز 1 عدد

لپه 100 گرم

زعفران حل كرده 1 قاشق سوپخوری

سیر 3 حبه

فلفل سیاه ، زردچوبه به میزان لازم

پودر كشك 2 قاشق سوپخوری

گردو  80 گرم

پودردارچین  1 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه آش کشک سالاری:

روش تهیه‌ی پودر كشك:

ماست را در ظرفی بریزید و آرد رابا زردچوبه و سیاه دانه مخلوط نموده و كم كم به ماست اضافه كنید، و ورز دهید تا زمانی كه خمیر یكدستی بدست آید روی خمیر را پوشانده و به مدت 3 ساعت كنار بگذارید سپس از خمیر به اندازهی یك نارنگی كوچك بردارید و در سینی بچینید و به مدت 48 ساعت زیر نورمستقیم آفتاب قرار دهید. بعد از این زمان گلوله های كشك را داخل آسیاب  به صورت پودر درآورید و پس از آنكه كاملاً رطوبت آن كشیده شد آن را در ظرف در بسته و در یخچال نگهداری نمائید .

- در صورت سخت بودن تهیه این نوع كشك می توان 200 گرم كشك پاستوریزه را با 100 گرم آرد ، 1 قاشق سوپخوری زردچوبه و 1 قاشق  سوپخوری سیاه دانه تركیب نموده و نیم لیتر آب اضافه كنید، روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود. حالا در ظرف نسوز بریزید و سپس در فر (تاون) با  دمای180 درجهی سانتیگراد یا 360 درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت قرار دهید تا خشك شود و سپس پودر نمائید ومورد استفاده قرار دهید.

روش تهیه‌ی آش :

ابتدا گوشت را به همراه 1 لیتر آب و پیاز خام روی حرارت قرار دهید و پس از پایان ساعت اول لپه را بیفزائید، پس از آنكه همهی مواد پخته شد زعفران را اضافه نمائید. سیرها را رنده كنید و با مقداری روغن تفت دهید. فلفل و زردچوبه اضافه نمائید و پودر كشك را نیز بیفزائید  و تفت دهید، 1 لیتر آب به مواد بیفزائید حالا گوشت، لپه پخته و گردوی خردكرده را نیز اضافه كنید و شعله را ملایم كنید تا زمانی كه آش لعابدار و غلیظ شود، غذا را در ظرف كشیده و روی آنرا كمی پودر دارچین بپاشید.

 

برچسب ها: آش کشکمواد لازم آش کشکآش کشک سالاریطرز تهیه آش کشکدستور پخت آش کشک تعداد بازديد: 1821 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است