Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 18:12

اشترودل ژامبون سيب و كشمش

اشترودل ژامبون سيب و كشمش

shooroshirin5

0 0

متوسط

4 نفر

مواد مورد نیاز

سیب 3 عدد

 

كره 50 گرم

 

شكر 1-2 قاشق سوپخوری

 

خمیر فیلو 8 ورق

 

ژامبون 4 ورق

 

كشمش 2 قاشق سوپخوری

 

گردوی نیمه‌كرده 50 گرم

 

دارچین به میزان لازم

 

پودر شكر به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

پوست سیب‌ها را بگیرید، ورقه‌ای خرد كنید و با نیمی از كره در تابه‌ی مناسبی بریزید. شكر و به میزان كافی آب رویش بریزید و 10دقیقه روی اجاق بپزید. آن‌گاه تابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید سیب، خنك شود.

در این میان فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد گرم كنید و باقیمانده‌ی كره را آب نمائید.

حالا یك ورقه از خمیر فیلو را روی میز قرار دهید و رویش كره بمالید. سپس دو لایه‌ی دیگر از خمیر فیلو را رویش بگذارید و بین هر لایه، كره بمالید.

اكنون 2 ورقه ژامبون روی خمیر بگذارید و نیمی از مخلوط سیب را رویش بریزید. سپس نیمی از كشمش و گردو را رویش بپاشید و 2/5 سانتیمتر از لبه‌های خمیر را خالی نگه دارید.

حالا اشترودل دوم را نیز با 3 ورق دیگر از خمیر فیلو و باقیمانده‌ی مواد میانی آماده كنید. لبه‌های خمیر را مرطوب كنید، اشترودل‌ها را رول نمائید و در سینی فر بچینید.

آن‌گاه 2 خمیر باقیمانده‌ی فیلو را با كره چرب نمائید و با دست چروك كنید و روی اشترودل‌ها قرار دهید. سپس در صورت دلخواه، رویشان دارچین و پودر شكر بپاشید و 20 دقیقه، در فر بپزید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیآموزش اشترودلاشترودل ژامبون سيب و كشمشانواع اشترودلاشترودل ژامبوناشترول سیب و کشمشاشترودل میوه تعداد بازديد: 1376 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است