Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 18 شهریور 1403 - 02:52

رولت پاستا

رولت پاستا

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

آرد  250 گرم (2 پیمانه)

 

تخم مرغ  2 عدد

 

آب  2 قاشق سوپخوری

 

رب گوجه‌فرنگی  2 قاشق سوپخوری

 

روغن زیتون  1 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم برای تهیه مایه میانی (پركننده) اسفناجی

 

اسفناج خردكرده 500 گرم

 

پنیر خامه‌ای 375 گرم

 

تخم مرغ 2 عدد

 

پنیر پارمسان رنده كرده  90 گرم

 

جوز هندی سائیده  1 قاشق چایخوری

 

فلفل سیاه سائیده  به میزان لازم

 

ژامبون گوشت 12 ورق

 

پنیر ورقه‌ای   500 گرم

آشپزباشی

 

آرد، تخم مرغ‌ها، آب، رب گوجه‌فرنگی و روغن را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید تا خوب با یكدیگر مخلوط شوند و خمیر یكدستی به دست آید. سپس، كمی آرد روی میز كار بپاشید و خمیر را به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی كه صاف و یكنواخت شود؛ ورز دهید.

حالا خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و به مدت 15 دقیقه استراحت دهید. سپس خمیر را 2 قسمت كنید. یكی از آن دو قسمت را بردارید و به شكل مستطیل 30×45 سانتیمتر باز كنید. سپس از مواد میانی كه درست كرده‌اید، داخل آن بریزید و در همه‌ جای آن پخش كنید. فقط 2/5 سانتیمتر از هر طرف را خالی بگذارید.

آن‌گاه رویش را با ژامبون و پنیر موزارلا بپوشانید. حالا، لبه‌ها را از قسمت طول تا بزنید و از قسمت عرض رول كنید. و آن را در تكه پارچه تمیزی، بپیچید و دو سرش را با نخ محكم ببندید. اینك با باقی‌مانده مواد نیز رول دیگری درست كنید. در این فاصله، قابلمه‌ای را تا نصفه از آب پر كنید و روی اجاق بگذارید.

وقتی آب شروع به جوشیدن كرد، رول‌ها را در آن قرار دهید و حرارت را كم كنید. حالا درِ قابلمه را بگذارید و یا با ورقه آلومینیومی رویش را بپوشانید و به مدت 30 دقیقه بگذارید آرام بجوشد. در حین پخت، یك یا دو بار رول‌ها را برگردانید. سپس آن‌ها را از داخل آب جوش بیرون آورید و 5 دقیقه صبر كنید تا خنك شوند. حالا پارچه دور رول‌ها را بردارید و تا زمانی كه خودش را بگیرد در یخچال نگهداری كنید. اینك برای پذیرائی، آن‌ها را به صورت حلقه‌حلقه برش بزنید و در ظرف مناسبی بچینید.

روش تهیه مایه میانی

اسفناج، پنیر خامه‌ای، تخم مرغ‌ها، پنیر پارمسان، جوز هندی و فلفل را، در كاسه مناسبی بریزید و همه مواد را خوب با هم مخلوط كنید.

 

برچسب ها: پاستاآموزش شیرینیرولتآشپزباشیرولت پاستاآموزش رولت پاستارولت با پاستاآشپزی رولت پاستا تعداد بازديد: 1431 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است