Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 13:04

رول‌های گردوئی

رول‌های گردوئی

shooroshirin1

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

كره  150 گرم

 

زرده تخم‌مرغ 3 عدد

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

خامه ساده 250 گرم

 

آرد 400-450 گرم

 

پودر شكر (اضافی) به میزان لازم

 

مواد لازم میانی

 

گردو آسیاب‌كرده 120 گرم

 

پودر شكر 100 گرم

 

دارچین یك‌دوم قاشق چایخوری

 

سفیده تخم‌مرغ1 عدد

آشپزباشی – لیلا آیانی صفت

 

كره را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ و وانیلین را بیفزائید و مخلوط كنید. حالا خامه را بیفزائید و فقط در حد مخلوط شدن، هم بزنید.

سپس سه‌چهارم از آرد را درون مایه بریزید و باقیمانده آن را كم‌كم بیفزائید تا خمیر مناسب و لطیفی به دست آید. اكنون خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و 1 ساعت در یخچال نگه دارید.

اینك هر بار گلوله‌هائی به اندازه نارنگی، از خمیر بردارید و روی سطح آرد پاشیده با وردنه باز كنید و دایره‌هایی به قطر 23 سانتیمتر از آن ببرید.

حال هر دایره را به 13 مثلث هم اندازه تقسیم كنید و روی قائده هر مثلث تكه‌ای از مواد میانی بگذارید و به طرف رأس مثلث، رول كنید. خمیرهای پیچیده را در سینی چربكرده شیرینی‌پزی بچینید و به مدت تقریبی 15 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

همینكه شیرینی خنك شد، رویش پودر شكر بپاشید و برای پذیرائی در دیس زیبائی بچینید.

‌روش تهیه مواد میانی: ‌گردو، پودر شكر و دارچین را در كاسه مناسبی بریزید. سفیده تخم‌مرغ را با چنگال بزنید تا كف كند و آن را كم‌كم به مخلوط گردو بیفزائید تا به شكل خمیر درآید. سپس خمیر فراهم كرده را رول كنید و به تكه‌های كوچك ببرید.

 

برچسب ها: آموزش شیرینیانواع شیرینیشیرینی پزیشیرینی گردوییمواد اولیه شیرینیطرز تهیه شیرینیرول‌های گردوئی تعداد بازديد: 1720 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است