Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 07:43

کوفته مرغ ترش گیلانی

کوفته مرغ ترش گیلانی

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم

مرغ چرخ کرده (ترکیب سینه و ران): ۳۰۰ گرم
نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
گردو آسیاب شده: ۱۰۰ گرم
گوجه فرنگی رنده شده: ۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی درسته: ۲ عدد
رب انار: ۱ قاشق غذاخوری
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۵ حبه
سبزی معطر خشک (نعناع و گشنیز): ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده: به میزان لازم
نمک، فلفل و زدرچوبه: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این غذای گیلکی خوشمزه، اول مرغ چرخ کرده را داخل یک کاسه بریزید. پیاز را رنده کنید و آب اضافه‌اش را بگیرید و به مرغ اضافه کنید. دو حبه سیر رنده شده را همراه با نشاسته ذرت، دو قاشق غذاخوری زعفران دم کرده و کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مواد اضافه کنید و خوب با دست ورز بدهید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند. بعد به اندازه گردو از مواد بردارید و کف دستتان گلوله کنید و کوفته‌ها را داخل یک سینی بچینید و سینی را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا کوفته‌ها استراحت کند. بعد از این مدت هر دو طرف کوفته‌ها را داخل روغن داغ سرخ کنید، نیازی نیست کوفته‌ها کاملا سرخ شوند.

در مرحله بعد گردوی آسیاب شده را داخل یک قابلمه بریزید و رب انار، گوجه رنده شده، نمک، فلفل، سه حبه سیر رنده شده و سبزی خشک معطر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. ۱ لیوان آب سرد را کم کم به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس کاملا رقیق شود. بعد قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا سس جوش بیاید. حالا کوفته‌ها را داخل سس بچینید و حرارت اجاق گاز را کم کنید. درب قابلمه را ببندید و ۱ ساعت زمان بدهید تا سس بجوشد و به غلظت برسد. بعد از اینکه سس غلیظ شد، درب قابلمه را بردارید و ۲ عدد گوجه فرنگی را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و داخل قابلمه خورش بچینید. اجازه بدهید خورش ۱۵ دقیقه با درب باز بجوشد تا به روغن بیاید. حالا این کوفته مرغ ترش خوشمزه شما آماده سرو است که باید آن را همراه با کته زعفرانی میل کنید و لذت ببرید.

برچسب ها: کوفتهطرز تهیه مرغ ترش تعداد بازديد: 96 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟