Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 07:04

تارت موز

تارت موز

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

آرد  85 گرم

 

دارچین  1 قاشق چایخوری

 

شكر قهوه‌ای  1 و  یك دوم قاشق سوپخوری

 

بیكینگ پودر  1 قاشق چایخوری

 

كره خرد كرده  40 گرم

 

زرده تخم مرغ  1 عدد

 

آب سرد  به میزان لازم

 

پودر قند برای تزئین  به میزان لازم

 

موازد لازم میانی

 

كره  60 گرم

 

شكر قهوه‌ای  60 گرم

 

موز متوسط  2 عدد

 

تخم مرغ  1 عدد

 

فندق آسیاب كرده  60 گرم

 

آرد  30 گرم

 

فندق نیمه كرده  35 گرم

آشپزباشی

 

فر (تاون) را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم كنید. قالبی با اندازه 11 × 35 سانتیمتر را چرب كنید و آرد بپاشید. سپس آرد اضافی را با تكان دادن از قالب جدا كنید.  آرد، دارچین، شكر، بیكینگ پودر، كره و زرده تخم مرغ را درون كاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تا با هم مخلوط شوند.

آن‌گاه آب را اضافه نمائید تا خمیری یكنواخت به دست آید. اكنون خمیر را درون كیسه نایلونی بگذارید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. بعد خمیر را لای 2 برگ كاغذ روغنی با وردنه باز نمائید و درون قالب پهن كنید؛ به طوری كه كف و دیواره آن را بگیرد. روی خمیر را با كاغذ روغنی بپوشانید و با مقداری حبوبات، روی آن را سنگین كنید.

قالب را داخل سینی بگذارید و به مدت 8 دقیقه در فر بپزید. سپس از فر خارج كنید و كاغذ را بردارید و 8 دقیقه دیگر در فر با دمای 180درجه سانتیگراد قرار دهید تا روی آن طلائی رنگ شود.

اكنون باقیمانده موز را خرد كنید و روی تارت بچینید و مایه میانی را رویش بریزید و با فندق تزئین نمائید. حالا آن را به  مدت 30 دقیقه در دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید و پس از خنك شدن، با پودر شكر تزئین نمائید.

روش تهیه مواد میانی

كره و شكر را با همزن برقی بزنید تا شكر حل شود. بعد یك عدد موز له كرده، تخم مرغ، فندق آسیاب كرده و آرد را بیفزائید و به مدت 2 دقیقه با همزن برقی بزنید.

 

برچسب ها: تارتآموزش تارتآشپزباشیروش تارت موزمواد لازم تارت موزتارت با موزتهیه تارت با موز تعداد بازديد: 1606 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است