Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 14:09

شیرینی سیب

شیرینی سیب

shooroshirin1

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

كره نرم 100 گرم

 

روغن مایع 3 قاشق سوپخوری

 

ماست 2 قاشق سوپخوری

 

تخم‌مرغ 1 عدد

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

بیكینگ‌پودر 1 قاشق چایخوری

 

آرد حدود250 گرم

 

مواد لازم میانی

 

سیب 4 عدد

 

شكر 200 گرم

 

گرد, برشته و خرد كرده 100 گرم

 

دارچین 1 قاشق چایخوری

 

مواد لازم رویه

 

زرده تخم‌مرغ 1 عدد

 

خامه ساده 1 قاشق سوپخوری

 

پودر شكر به میزان لازم

آشپزباشی – لیلا آیانی صفت

 

كره، روغن مایع، ماست، تخم‌مرغ، وانیلین و بیكینگ‌پودر را در كاسه مناسبی بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه آرد را كم‌كم بیفزائید تا خمیر صاف و لطیفی به دست آید.

سپس هر بار مقداری از خمیر را بردارید و روی سطح آرد پاشیده، با وردنه باز كنید و با برشگر به قطر 6 سانتیمتر قالب بزنید. حالا از مایه میانی به اندازه یك قاشق چایخوری روی هر خمیر بگذارید و خمیر را تا كنید تا به شكل نیم‌دایره درآید. لبه‌های خمیر با بهم بچسبانید.

اكنون خمیرهای پركرده را در سینی شیرینی‌پزی دارای كاغذ روغنی بچینید و با مواد رویه رویشان را تزئین كنید. اینك سینی را در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت تقریبی 25-30 دقیقه شیرینی را بپزید.

همینكه خنك شد، رویش پودرشكر بپاشید و برای پذیرائی در دیس زیبائی بچینید.

روش تهیه مایه میانی: پوست سیب‌ها را بگیرید و رنده كنید. آن‌گاه سیب و شكر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود، سیب  بپزد و آبش كشیده شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و گردو و دارچین را بیفزائید و مخلوط كنید.

 

برچسب ها: شیرینیآموزش شیرینیشیرینی سیبانواع شیرینیمواد اولیه شیرینیشیرینی میوه ایطرز تهیه شیرینی تعداد بازديد: 1840 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟