Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 01:47

سوفله یخی‌ آناناس

سوفله یخی‌ آناناس

shooroshirin3

0 0

متوسط

8 نفر

مواد مورد نیاز

تخم‌مرغ 6 عدد درشت

 

شكر ریز 200 گرم

 

شیر 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

پودر ژلاتین 15 گرم

 

آب سرد 90 میلی‌لیتر (حدود یك‌سوم پیمانه)

 

آب آناناس 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

 

خامه‌ پرچرب 450 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- مهدیس رحیمیان

 

ابتدا 8 قالب را به گنجایش 180 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه) با كاغذ روغنی بپوشانید و محكم كنید به گونه‌ای كه كاغذ از سر قالب  8 سانتی‌متر بلند باشد. آن‌گاه زرده‌ تخم‌مرغ‌ها را با 75 گرم از شكر در كاسه‌ مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود.

سپس شیر را بجوشانید و به آرامی روی زرده‌ تخم‌مرغ‌ها بریزید. حال مایه‌ به دست آمده را روی حرارت قرار دهید و پیوسته هم بزنید تا اندكی غلیظ شود.

اكنون ژلاتین را روی 45 میلی‌لیتر از آب سرد بپاشید و به روش بن‌ماری حل كنید. اینك محلول ژلاتین را به مایه‌ فراهم كرده بیفزائید و بگذارید كاسترد، خنك شود.

آن‌گاه باقیمانده‌ شكر و باقیمانده‌ی آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود. سپس آن را بجوشانید تا دمایش به 119 درجه‌ سانتیگراد برسد.

حالا سفیده‌ تخم‌مرغ‌ها را در كاسه‌ مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. اكنون شربت داغ را كم‌كم به سفیده‌های زده‌شده‌ تخم‌مرغ بیفزائید و پیوسته هم بزنید.

اینك آب آناناس و خامه را به كاسترد خنك شده، بیفزائید و سفیده‌های تخم‌مرغ را نیز به آن اضافه نمائید. حال سوفله را در قالب‌ها بریزید و یك شب در فریزر نگه دارید. آن‌گاه سوفله را از فریزر درآورید و كاغذ را از آن جدا كنید.

 

برچسب ها: سوفلهسوفله یخی‌ آناناسسوفله آناناسروش تهيه سوفله یخی‌ آناناسمواد لازم سوفله یخی‌ آناناسسوفله يخيآموزش سوفله یخی‌ آناناس تعداد بازديد: 1577 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين دسر چيست؟