Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 04:03

موس ماست و توت فرنگی

موس ماست و توت فرنگی

shooroshirin6

0 0

متوسط

6 نفر

مواد مورد نیاز

 بادام برشته و آسیاب كرده 75 گرم

 

بیسكویت شكلاتی آسیاب كرده 160 گرم

 

كره‌ آبكرده 100 گرم

 

توت‌فرنگی به میزان لازم

 

مواد لازم میانی:

 

ورق ژلاتین 4 عدد

 

شیر 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

 

ماست توت‌فرنگی 450 گرم

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

خامه‌ فرم گرفته 230 گرم

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

6 رینگ هفت و نیم سانتیمتری را روی سینی پوشانده از كاغذ روغنی بگذارید و جداره‌های داخلی آنها را با كمربندی از زرورق یا كاغذ روغنی بپوشانید.

آن‌گاه بادام، بیسكویت و كره را با هم مخلوط كنید و در هر رینگ 2 قاشق سوپخوری از این مخلوط بریزید و خوب بفشارید. سپس آن را در یخچال بگذارید و مواد میانی را فراهم كنید.

حالا توت فرنگی‌ها را از ارتفاع برش دهید و به شكل زیبائی در دیواره‌ی رینگ بچینید. اكنون نیمی از حجم رینگ را با مایه‌ی میانی بپوشانید و قدری توت فرنگی خرد كرده بریزید.

آن‌گاه باقیمانده‌ی مایه‌ی میانی را رویش بریزید و صاف كنید. اینك روی قالب‌ها را با نایلون محافظ بپوشانید و دسر را 6 ساعت در یخچال نگه دارید تا ببندد. حال موس را برای پذیرائی در ظرف زیبائی بچینید و با شكلات بیارائید.

روش تهیه‌ی مواد میانی: ورقه‌های ژلاتین را در آب سرد بخیسانید و ده دقیقه، كنار بگذارید. شیر را در ظرفی بریزید و روی اجاق بگذارید تا گرم شود. آن‌گاه ورقه‌های ژلاتین را از آب درآورید و در شیر گرم بیندازید و هم بزنید تا ژلاتین حل شود.

سپس آن را كنار بگذارید تا خنك شود. حالا مخلوط شیر و ژلاتین را صاف كنید و همراه با وانیلین به ماست توت‌فرنگی بیفزائید و بعد خامه‌ی فرم گرفته را به آن اضافه كنید و خوب مخلوط نمائید.

یادآوری 1: می‌توانید به جای ماست توت‌فرنگی به همان میزان از ماست چكیده‌ی بی‌‌نمك استفاده كنید و 125گرم پودر شكر و مقداری توت‌فرنگی خرد كرده به آن بیفزائید.

یادآوری 2: می‌توانید به جای رینگ از قالب مونوپورشن نیز بهره بگیرید.

 

برچسب ها: آموزش موسموس ماست و توت فرنگیموس توت فرنگیموس ماستدسر توت فرنگی تعداد بازديد: 2351 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟