Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:54

کیک توت‌فرنگی با گل‌های بهاری

کیک توت‌فرنگی با گل‌های بهاری

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 12-14 نفر

تخم‌ مرغ 7 عدد

شکر 175 گرم

وانیلین یک‌چهارم قاشق چایخوری

آب‌جوش 2 قاشق سوپخوری

آرد 175 گرم

خامه قنادی به میزان لازم

توت‌فرنگی به میزان لازم

کرم گاناش به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه کرم کره‌ای:

کریسکو 300 گرم

پودر شکر نرم (الک کرده) 500 گرم

آرد ذرت 1 قاشق سوپخوری

وانیل شکری 2 قاشق چایخوری

شیر (در صورتی که کرم سفت باشد) 2-3 قاشق چایخوری

رنگ‌های مجاز خوراکی به میزان لازم

ماهنامه آشپزباشی - افسانه ظروفی

فر را با دمای 180درجه سانتیگراد گرم کنید و کف 2 قالب عمیق را به قطر 18 سانتیمتر، با کاغذ روغنی بپوشانید. زرده تخم‌مرغ‌ها را همراه با سه چهارم از شکر، وانیلین و آب‌جوش با همزن برقی بزنید تا کمرنگ و غلیظ شود.

آن‌گاه سفیده تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. سپس باقیمانده شکر را کم‌کم به آن بیفزائید و به همزدن ادامه دهید.

حالا سفید‌ه‌ها و زرده‌های تخم‌مرغ را به آرامی با هم مخلوط کنید و آرد را به آن بیفزائید و به آرامی هم بزنید. اکنون مایه فراهم کرده را به طور مساوی در قالب‌ها بریزید و کیک را به مدت تقریبی 30-35 دقیقه، در فر بپزید.

کیک‌ها را یک شب در قالب نگه دارید و بعد هر یک را از ارتفاع به سه قسمت مساوی برش دهید. اینک لایه‌های کیک را با شربت ساده مرطوب کنید و بعد رویشان خامه فرم گرفته بمالید و توت‌فرنگی خرد کرده بگذارید.

لایه‌های کیک را روی هم قرار دهید و رو و اطراف کیک را با خامه فرم گرفته بپوشانید. اینک کیک را دست‌کم شش ساعت یا یک شب، در یخچال نگه دارید. سپس کیک را روی پنجره سیمی قرار دهید و آن را روی سینی بگذارید.

حالا روی کیک، کرم گاناش بریزید و دوباره کیک را 2-3 ساعت در یخچال نگه دارید تا کرم گاناش ببندد. آن‌گاه کیک را با گیپور خوراکی و گل‌های دست ساختتان از کرم کره‌ای بیارائید و برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی قرار دهید.

روش تهیه کرم کره‌ای: کریسکو (Crisco) را با همزن برقی بزنید و مخلوط پودر شکر و آرد ذرت را کم کم به آن بیفزائید و همچنان به همزدن ادامه دهید تا کرم صاف و یکدستی حاصل شود.

آن‌گاه وانیل را درون کرم بریزید و چنانچه کرم بیش از حد سفت بود. اندکی شیر به آن بیفزائید. سپس کرم را تقسیم کنید و در کاسه‌های کوچکی بریزید و رنگ‌های دلخواهتان را به آن بیفزائید.

یادآوری 1: برای تهیه گل‌های رز از ماسوره‌های 103 و 104 و برای برگ از ماسوره 352 بهره بگیرید.

یادآوری2: برای تهیه کرم گاناش 300 گرم خامه صبحانه را گرم کنید و آن را روی 300 گرم شکلات تلخ خرد کرده بریزید و هم بزنید تا کرم صاف و یکدستی حاصل شود.

یادآوری 3: برای تهیه گیپور خوراکی ‌42 گرم از پودر مخصوص را با 50 میلی‌لیتر آب و یک قاشق چایخوری گلیسیرین مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا مایه صاف و یکنواختی حاصل شود.

سپس آن را روی صفحه سلیکونی گیپور بکشید و صبر کنید تا کاملاً خودش را بگیرد و بتوانید به راحتی آن را از صفحه جدا کنید.

برچسب ها: کیک توت فرنگیآشپزباشیافسانه ظروفیکیک با تزئین گلهای بهاریکیک با تزئین گیپور خوراکی تعداد بازديد: 2353 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است