Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 19:13

نان پیتزا

نان پیتزا

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 1 قرص نان

پودر مایه خمیر یک دوم قاشق چایخوری

شکر یک دوم قاشق چایخوری

آب ولرم   200 میلی لیتر

آرد نان     500 گرم

نمک 2 قاشق چایخوری

روغن مایع 90 میلی لیتر

مواد لازم میانی:

ژامبون خرد کرده 200 گرم

فلفل دلمه‌ای خرد کرده 1 عدد

پنیر گودا یا چدار رنده کرده  200 گرم

مواد لازم رویه:

تخم مرغ 1 عدد

کنجد 2 قاشق چایخوری

ماهنامه آشپزباشی - لیلا آیانی صفت

مایه‌خمیر، شکر و یک چهارم پیمانه از آب را در کاسه کوچکی بریزید و مخلوط کنید. رویش را بپوشانید و بگذارید مایه‌خمیر تخمیر شود. آن‌گاه آرد و نمک را در کاسه مناسبی بریزید و در مرکز آن حفره‌ای بسازید.

سپس مایه‌خمیر ورآمده، روغن مایع و باقیمانده آب را کم‌کم درون این حفره بریزید و مخلوط کنید تا خمیر نرم و مناسبی حاصل شود.

حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده خوب ورز دهید تا صاف و یکدست شود و آن را در کاسه چربکرده بگذارید. رویش را بپوشانید و نیم ساعت کنار بگذارید تا حجم خمیر دوبرابر شود.

اینک هوای خمیر را با فشار دستتان بگیرید و آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس یک قسمت را به شکل دایره، به قطر 30 سانتیمتر باز کنید و درون سینی مناسبی دارای کاغذ روغنی قرار دهید.

حالا مواد میانی را با هم مخلوط کنید و رول کنید. سپس آن را با فاصله 2 سانتیمتر از لبه‌های خمیر روی خمیر بگذارید و قدری از مایه میانی را در مرکز خمیر، به شکل دایره به قطر 12 سانتیمتر بریزید.

اکنون باقیمانده خمیر را باز کنید و روی خمیر اولی قرار دهید. آن‌گاه یک کاسه کوچک به قطر 12 سانتیمتر را در مرکز خمیر برگردانید و لبه‌های هر دو خمیر را به کمک چنگال به هم بچسبانید.

همچنین دور تا دور کاسهکوچک را با چنگال سوراخ‌هائی ایجاد کنید. سپس از لبه کاسه تا لبه خمیر، برش‌هائی به عرض 2 سانتیمتر ایجاد کنید و هر برش را بپیچانید.

اکنون کاسه را بردارید، روی خمیر را بپوشانید و در حدود 15 دقیقه به خمیر استراحت دهید. حالا روی خمیر تخم‌مرغ همزده بمالید و قدری کنجد وسط خمیر بپاشید.

اینک نان را به مدت تقریبی 20-25 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 200 درجه سانتیگراد بپزید.

برچسب ها: انواع نانآموزش نانآشپزباشیلیلا آیانی صفتنان پیتزا تعداد بازديد: 1904 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است