Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 22:22

چای خنک هلو

چای خنک هلو

shooroshirin

0 0

آسان

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 4 نفر

هلو  3 عدد رسیده

شکر 150 گرم

آب  1 لیتر (4 پیمانه)

اسانس وانیل یک‌دوم قاشق چایخوری

چای کیسه‌ای (سیاه یا سبز)  2 عدد

عسل 2 قاشق سوپخوری

یخ به میزان لازم

برگ نعنا برای تزئین  به میزان لازم

تحریریه آشپزباشی

هلوها را از وسط نصف کنید پوست و هسته آنها را درآورید. آن‌گاه شکر و یک و یک‌دوم پیمانه از آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شکر آب ‌شود و شربت بجوشد.

سپس هلوها را درون این شربت بریزید، وانیل را بیفزائید و به مدت تقریبی 10-15 دقیقه بجوشانید. حالا به کمک بلندر هلوهای درون شربت را پوره کنید و کنار بگذارید تا خنک شود.

اکنون باقیمانده آب را بجوشانید و از روی حرارت بردارید. سپس چای کیسه‌ای را درون آب جوش بریزید، رویش را بپوشانید و 5-6 دقیقه کنار بگذارید تا چای دم بکشد.

اینک پوره هلو را صاف کنید، کیسه‌های چای را درآورید و چای را به شربت هلو بیفزائید. آن‌گاه چای هلو را در یخچال نگه دارید تا کاملآ سرد شود.

حالا عسل را به آن بیفزائید و درون لیوان‌های مناسب پذیرائی یخ بریزید. اکنون نوشیدنی را بیفزائید و در صورت دلخواه آن را با هلو و برگ نعنا بیارائید.

برچسب ها: چای سردچایآشپزباشیدمنوشتحریریه مجله آشپزباشیچای میوهدمنوش میوهدمنوش میوه های تابستانیچای خنک هلو تعداد بازديد: 1188 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است