Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:53

شیرینی به شكل هلو

شیرینی به شكل هلو

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

تخم‌مرغ 2 عدد ریز

 

شكر 180 گرم

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

روغن مایع (ذرت) 100 میلی‌لیتر

 

بیكینگ‌پودر 2 قاشق چایخوری

 

شیر 120 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه سرخالی)

 

آرد 375 گرم

 

مارمالاد هلو یا زردآلو 250 گرم

 

شربت ساده رقیق حدود 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

 

 

رنگ زرد خوراكی (مایع) چند قطره

 

رنگ قرمز خوراكی (مایع) چند قطره

 

میخك یا ساقه وانیل تازه به میزان لازم

 

شكر برای غلتاندن شیرینی به میزان لازم

 

برگ نعنا یا غیره برای تزئین به میزان لازم

آشپزباشی – افسانه ظروفی

 

تخم‌مرغ‌ها، شكر و وانیلین را در كاسه دستگاه همزن بریزید و با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و قدری غلیظ شود. آن‌گاه روغن را كم‌كم بیفزائید و همزدن را به‌طور پیوسته ادامه دهید.

سپس بیكینگ‌پودر را در شیر حل كنید و به مایه بیفزائید. حالا آرد الك كرده را درون مایه بریزید و مخلوط كنید و به مدت 2 ساعت كنار بگذارید.

اكنون دستتان را با روغن مایع چرب كنید و هر بار یك قاشق چایخوری از مایه فراهم كرده بردارید و به شكل توپ درآورید. توپ‌های خمیری را در سینی دارای كاغذ روغنی، بچینید و به مدت تقریبی 15-20 دقیقه در فر گرم كرده با دمای 180درجه سانتیگراد بپزید.

مراقب باشید رنگ شیرینی‌ها تیره نشود! اینك شیرینی‌ها را روی پنجره سیمی خنك كنید و بعد به كمك‌ چاقوی تیز حفره كوچكی در زیر شیرینی ایجاد نمائید. آن‌گاه این حفره‌ها را با مارمالاد پر كنید و هر دو عدد شیرینی را به هم بچسبانید تا شبیه هلو شود.

حال نیمی از شربت را در كاسه كوچك و گودی بریزید و رنگ زرد را به آن بیفزائید. باقیمانده شربت را در كاسه دیگری به همان اندازه، بریزید و رنگ قرمز را به آن بیفزائید.

اكنون نیمی از شیرینی هلوئی شكل را در رنگ زرد فرو كنید و بعد روی هوله كاغذی آشپزخانه بگذارید تا رنگ اضافی‌اش گرفته شود. سپس نیمه دیگر شیرینی را در رنگ قرمز فرو برید به گونه‌‌ای كه مرزی بین دو رنگ زرد و قرمز ایجاد شود.

دوباره شیرینی را روی هوله كاغذی آشپزخانه بگذارید تا رنگ اضافی آن گرفته شود. اینك شیرینی رنگ كرده را در شكر بغلتانید و با میخك یا ساقه خرد كرده وانیل و برگ نعنا بیارائید.

این شیرینی زیبا و دل‌انگیز را برای پذیرائی در ظرف زیبائی بچینید و نوش‌جان كنید.

 

برچسب ها: آموزش شیرینیانواع شیرینیمواد اولیه شیرینیطرز تهیه شیرینیدستور شیرینیآشپزباشیشیرنی پزیافسانه ظروفیشیرینی به شكل هلو تعداد بازديد: 2014 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است