Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 02:33

پودینگ انجیر

پودینگ انجیر

shooroshirin3

0 0

سخت

9 نفر

مواد مورد نیاز

انجیر خشك خرد كرده  240 گرم

 

خرمای خشك، هسته گرفته و خرد كرده 225 گرم

 

كشمش 90 گرم

 

قیسی خرد كرده 80 گرم

 

آب پرتقال 2 قاشق سوپخوری

 

شكر قهوه‌ای نرم  60 گرم (یك‌سوم پیمانه)

 

خرده نان 240 گرم (3 پیمانه)

 

آرد 250 گرم

 

بیكینگ‌پودر یك و یك‌دوم قاشق چایخوری

 

كره‌ آبكرده 160 گرم

 

تخم‌مرغ همزده 3 عدد

 

شیر 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پمانه)

 

پوست لیموی رنده كرده 2 قاشق چایخوری

 

آبلیمو 3 قاشق سوپخوری

 

گلسه‌چری یا مربای آلبالو (بدون شربت)  برای تزئین به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- سحر سامانی

 

انجیر، خرما، كشمش و قیسی را در ظرف مناسب و بزرگی بریزید، آب پرتقال را بیفزائید و مخلوط كنید و دست‌كم 2 ساعت آن را كنار بگذارید تا میوه‌ها قدری نرم شوند. آن‌گاه قالب پودینگ را به گنجایش 2 لیتر چرب كنید و كف آن كاغذ روغنی بیندازید.

حالا قالب را در قابلمه‌ مناسبی روی سه‌پایه‌ فلزی قرار دهید و قابلمه را تا نیمه با آب پر كنید. سپس قالب را از قابلمه درآورید و آب را بجوشانید. اكنون تكه‌ای فویل بردارید و رویش را با كاغذ روغنی بپوشانید.

كاغذ روغنی را چرب كنید و یك پلیسه‌ی بزرگ در مركز فویل و كاغذ روغنی ایجاد كنید و كنار بگذارید. آن‌گاه شكر قهوه‌ای، خرده نان، آرد و بیكینگ‌پودر را الك كنید و در كاسه‌ مناسبی بریزید. حالا میوه‌های خیسانده، كره، تخم‌مرغ‌ها، شیر، پوست‌لیمو و آب لیمو را به آن بیفزائید و مخلوط كنید.

سپس مایه‌ فراهم كرده را در قالب بریزید و با پشت قاشق بفشارید و صاف كنید. اكنون فویل و كاغذ روغنی آماده كرده را به گونه‌ای روی مایه‌ پودینگ قرار دهید كه فویل روی قالب قرار بگیرد و آن را با نخ محكم كنید.

حالا قالب پودینگ را در قابلمه محتوی آب‌جوش، روی سه‌پایه بگذارید و قابلمه را روی اجاق قرار دهید و پودینگ را به مدت تقریبی 4 ساعت روی حرارت متوسط بپزید.

همینكه پودینگ پخت، آن را از آب بیرون آورید و پس از 5 دقیقه از قالب خارج كنید و در ظرف زیبا و مناسب پذیرائی قرار دهید و با گلسه‌چری بیارائید.

یادآوری: قرار دادن سه پایه در قابلمه و گذاشتن قالب پودینگ بر روی آن به این خاطر است كه كف قالب تماس مستقیم با حرارت نداشته باشد!

از این رو چنانچه سه‌پایه‌ فلزی در دسترستان نبود، می‌توانید با قرار دادن یك قاشق چوبی بر روی قالب و محكم كردن آن با نخ، قالب پودینگ را جدا از كف قابلمه نگه دارید (مطابق شكل).

 

برچسب ها: پودينگپودینگ انجیرروش تهيه پودینگ انجیرمواد لازم پودینگ انجیرتهيه پودینگ انجیرآموزش پودینگ انجیرانجير تعداد بازديد: 2473 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين دسر چيست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است