Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:25

سوفله گرم شكلات

سوفله گرم شكلات

shooroshirin3

0 0

متوسط

4 نفر

مواد مورد نیاز

شیر 250 میلی‌لیتر (1 ‌پیمانه)

 

شكلات سیاه یا شیری رنده‌كرده 125 گرم

 

آرد 2 قاشق سوپخوری

 

آرد ذرت 1 قاشق سوپخوری

 

كره‌ آبكرده 60 گرم

 

تخم‌مرغ 4 عدد

 

پودر شكر  50 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- آرزو گنجی

 

فر را با دمای 190 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و 4 قالب نسوز و مخصوص سوفله را به قطر 10 سانتیمتر چرب نمائید و آرد بپاشید. شیر و شكلات را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكلات آب شود ولی نجوشد!

آن‌گاه ظرف را از روی حرارت بردارید و آرد، آرد ذرت و كره را به مخلوط شیر بیفزائید. حالا این مخلوط را روی حرارت ملایم بگذارید و پیوسته هم بزنید تا مایه‌ غلیظی حاصل شود.

سپس زرده‌های تخم‌مرغ را به آن بیفزائید و به سرعت مخلوط كنید. سفیده‌های تخم‌مرغ را همراه با پودر شكر در كاسه‌ مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد.

اكنون سفیده‌های تخم‌مرغ را نیز به مایه‌ فراهم‌كرده بیفزائید و به آرامی مخلوط سازید. مراقب باشید كه حجم سفیده‌های تخم‌مرغ از بین نرود! اكنون مایه‌ به دست آمده را در قالب‌های سوفله بریزید و به مدت تقریبی 15- 20 دقیقه، در فر بپزید.

اینك سوفله را با پودر شكر بیارائید و میل كنید.

 

برچسب ها: سوفله گرم شكلاتسوفله گرمسوفله شكلاتروش تهيه سوفقهآموزش سوفلهمواد لازم سوفلهتهيه سوفله تعداد بازديد: 1392 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين شيريني چيست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است