Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:41

كيك سه رنگ | طرز تهیه کیک سه رنگ

كيك سه رنگ | طرز تهیه کیک سه رنگ

shooroshirin6

0 0

متوسط

10 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم جهت پخت کیک سه رنگ

 آرد ۳۰۰ گرم

 

بیكینگ‌پودر ۲ قاشق چایخوری

 

نمک یک‌چهارم قاشق چایخوری

 

تخم‌مرغ ۴ عدد

 

شكر ۱۸۰ گرم

 

كره ۳۰ گرم

 

شیر ۲۸۰ میلی لیتر

 

وانیل یک‌چهارم قاشق چایخوری

 

رنگ قرمز خوراكی كمی

 

پودر كاكائو ۳ قاشق سوپخوری

 

خامه فرم گرفته ۷۵۰ گرم

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 طرز تهیه کیک سه رنگ

جهت پخت کیک سه رنگ، فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم كنید. سه قالب گرد به قطر ۲۰ سانتیمتر را با كاغذ روغنی بپوشانید و چرب كنید. آ‌رد با بیكینگ پودر و نمک را در كاسه‌ای الک كنید.

سپس تخم‌مرغ‌ها را همراه شكر با همزن برقی بزنید تا سفید و غلیظ شود. شیر و كره را با هم مخلوط كنید و روی اجاق بگذارید تا كره آب و شیر كمی گرم شود. آ‌ن‌گاه وانیل را به آ‌ن بیفزائید.

حالا  به تناوب مواد خشک و مخلوط شیر و كره را به تخم‌مرغ زده شده اضافه كنید و با سرعت متوسط همزن برقی بزنید تا مایه، صاف و یكدست شود. حالا مایه را به سه قسمت مساوی تقسیم و در سه ظرف جداگانه بریزید.

به یک قسمت پودركاكائو و به قسمت دیگر رنگ قرمز بیفزایید و قسمت دیگر را ساده نگه دارید. مایه را در قالب‌های آ‌ماده بریزید و به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه در فر بگذارید. پس از آ‌ن، روی پنجره سیمی منتقل كنید تا كاملا خنک شوند.

برآ‌مدگی روی كیک‌ها را با چاقو ببرید و صاف كنید. بعد با خامه فرم گرفته، كیک‌ها را به هم بچسبانید و اطراف كیک را با خامه تزئین كنید و حداقل ۶ ساعت آ‌ن را در یخچال قرار دهید.

یادآ‌وری: همان طور كه در تصویر ملاحظه می‌كنید، دیواره‌ی كیک با ماسوره شماره ۱۲۸تزئین شده و سیب‌های كوچک روی كیک تزئینی می‌باشد.

 

برچسب ها: کیکپخت کیکطرز تهیه کیکآموزش پخت کیکكيك سه رنگکیک شکلاتیکیک سه لایهکیک قرمزطرز تهیه کیک سه رنگمواد لازم کیک سه رنگ تعداد بازديد: 15899 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است