Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 07:45

فوكِچا با زیتون سیاه

فوكِچا با زیتون سیاه

shooroshirin1

0 0

متوسط

12 نفر

مواد مورد نیاز

آرد نان 550 گرم

 

نمك 1 قاشق چایخوری

 

آب ولرم 350 میلی‌لیتر (حدود یك و یك‌دوم پیمانه)

 

پودر مایه‌خمیر 2 قاشق چایخوری

 

روغن زیتون 6 قاشق سوپخوری

 

زیتون سیاه خردكرده 200 گرم

 

نمك دریا 1 قاشق چایخوری

آشپزباشی – مهدیس رحیمیان

 

آرد و نمك را در كاسه مناسبی بریزید و آب ولرم را به آن بیفزائید. آن‌گاه مایه خمیر و 2 قاشق سوپخوری از روغن زیتون را به آن بیفزائید و مخلوط كنید تا مواد خمیر شوند.

سپس خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به مدت 5 الی 10 دقیقه ورز دهید تا صاف و یكدست شود. حالا آن رادر كاسه چربكرده بگذارید، رویش را بپوشانید و به مدت تقریبی یك ساعت در جای گرم نگه دارید تا حجم خمیر دو برابر شود.

 اكنون حجم خمیر را با فشار دست بخوابانید و زیتون را به آن اضافه نمائید. خمیر را دو قسمت كنید و در دو سینی به اندازه 23× 28 سانتیمتركه با كاغذ روغنی پوشانده‌اید بگذارید و پهن كنید.

حالا رویشان را بپوشانید و به مدت یك ساعت استراحت دهید تا حجمشان دو برابر شود. سپس 2 قاشق سوپخوری روغن زیتون روی هر دو خمیر بمالید، نمك بپاشید و به مدت تقریبی 30دقیقه، در فر گرم‌شده با دمای 200 درجه سانتیگراد بپزید.

 اینك نان‌ها را از فر بیرون آورید و باقیمانده روغن زیتون را رویشان بمالید و همراه با سالاد دلخواه‌تان میل كنید.

 

برچسب ها: آشپزی با زیتونآشپزباشیمهدیس رحیمیانآموزش فوكِچاطرز تهیه فوكِچاانواع فوكِچادستور فوكِچافوكِچا با زیتون سیاهفوكِچامواد اولیه فوكِچا تعداد بازديد: 1237 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر