Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:48

پيراشكي‌سيب‌زميني و گشنيز

پيراشكي‌سيب‌زميني و گشنيز

shooroshirin

0 0

متوسط

8 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم براي 8 عدد

پودر مايه خمير............... 2 قاشق چايخوري

آب ولرم .............60 ميلي ليتر (يك چهارم پيمانه)

شكر............. 1 قاشق چايخوري

آرد ...........250 گرم

نمك ............1 قاشق چايخوري

آب گرم ...............60 ميلي ليتر (يك چهارم پيمانه)

تخم مرغ همزده براي روي خمير................. 1 عدد

 

مواد لازم مياني

روغن زيتون................. به ميزان لازم

پياز ريز خرد كرده.............. 1 عدد متوسط

فلفل دلمه‌اي خرد كرده ..............1 عدد كوچك

سيب زميني پخته و خرد كرده.............. 3 عدد متوسط

نمك و فلفل............... به ميزان لازم

زيرة آسياب كرده.................. 1 قاشق چايخوري

گشنيز خرد كرده.............. 30 گرم

 

آشپزباشی - مريم اميري :

 

روش‌تهیه

مايه خمير، آب ولرم و شكر را در كاسة كوچكي بريزيد، رويش را بپوشانيد و 10 دقيقه كنار بگذاريد تا مايه خمير فعال شود. آن‌گاه آرد، نمك و مايه خمير عمل آمده را در ظرف مناسبي بريزيد و آب گرم را كم كم بيفزائيد و مخلوط كنيد تا خمير نرم و مناسبي به‌دست آيد. سپس خمير را در كاسة چربكرده بگذاريد، رويش را بپوشانيد و حدود 1 ساعت در جاي گرم نگه داريد تا حجمش دو برابر شود. حالا هواي درون خمير را با فشار دستتان بگيريد، قدري آن را ورز دهيد و خمير را به 8 قسمت مساوي تقسيم كنيد. اكنون هر قسمت را به شكل توپ درآوريد و با وردنه به شكل دايره‌هاي نازك باز كنيد. اينك روي هر دايره، قدري از مواد مياني بگذاريد و خمير را به شكل سيگارت بپيچيد. حالا دو سر سيگارت را به هم بچسبانيد تا به شكل حلقه درآيد. آن‌گاه حلقه‌هاي خمير را در سيني چربكردة شيريني پزي بچينيد و رويشان تخم مرغ بماليد. سپس سيني را در فر گرم كرده با دماي 180 درجة سانتيگراد، قرار دهيد و پيراشكي را به مدت تقريبي 20 دقيقه، بپزيد . در صورت دلخواه مي‌توانيد پيراشكي را با سس پستو ميل كنيد.  

روش تهية مواد مياني

روغن را در تابة مناسبي بريزيد و روي حرارت ملايم گرم كنيد. پياز را بيفزائيد و تفت دهيد. حالا فلفل دلمه‌اي را بيفزائيد و تفت دهيد. سپس سيب زميني، نمك، ادويه و زيره را بيفزائيد و مخلوط كنيد. تابه را از روي حرارت برداريد و گشنيز را بيفزائيد و مخلوط كنيد. صبر كنيد تا مواد مياني خنك شود.

 

یادآوری

براي تهية سس پستو؛ يك و يك دوم پيمانه گشنيز، يك پيمانه پيازچة خرد كرده، آب يك عدد ليمو و 30 گرم پنير چدار رنده كرده و قدري نمك را در دستگاه غذاساز بريزيد و پوره كنيد تا سس يكدستي حاصل شود.

برچسب ها: پیراشکیپیراشکی سیب زمینیپیراشکی سیب زمینی و گشنیزطرز تهیه پیراشکی سیب زمینی و گشنیز تعداد بازديد: 712 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است