Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 22:35

شربت توت سیاه

شربت توت سیاه

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز
مواد لازم
توت سیاه ۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
آب ۲ لیوان

طرز تهیه

برای تهیه شربت توت سیاه خوشمزه ابتدا توت ها را تمیز می کنیم، سپس می شوییم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه شکر را لابه لای توت ها را می ریزیم و قابلمه را به مدت یک شب در یخچال قرار می دهیم.

پس از گذشت حداقل ۶ ساعت قابلمه را از یخچال خارج می کنیم و آب را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هم می زنیم تا آب به جوش بیاید و شکر به طور کامل در آب حل شود.

حالا باید صبر کنیم تا شربت به جوش بیاید، پس از اینکه شربت به نقطه جوش رسید، کف های ایجاد شده روی شربت را با یک قاشق مناسب جمع می کنیم و دور می ریزیم. این کار باعث می شود رنگ شربت زیباتر و شفاف تر شود.

پس از اینکه شربت به نقطه جوش رسید حدود ۷ تا ۱۲ دقیقه صبر می کنیم تا شربت به قوام برسد. حالا شربت ما آماده است، درب قابلمه را می گذاریم تا دیواره های قابلمه عرق کنید و شربت با گذشت زمان شکرک نزند.

س از اینکه شربت هم دمای محیط شد، آنرا داخل ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. برای مصرف شربت هم یک پنجم لیوان را با شربت پر کرده و باقیمانده انرا آب سرد می ریزیم و پس از مخلوط کردن سرو می کنیم.

تعداد بازديد: 3 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است