Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:30

مربای گوجه‌‌فرنگی

مربای گوجه‌‌فرنگی

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

گوجه‌فرنگی سفت و رسیده نیم‌كیلوگرم

 

شكر 750 گرم

 

آب 675 میلی‌لیتر

 

آهك 1 پیمانه

 

آب برای آهك 2/5 لیتر

 

پودر ژلاتین 1 قاشق سوپخوری

 

زاج یك‌هشتم قاشق چایخوری

 

گلاب 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

آشپزباشی - زیبا مالك

 

گوجه‌فرنگی‌های شسته را از وسط دو نیم كنید و هر نیم‌برش را برش‌های نزدیك به هم بزنید، به شرط آن‌كه از هم جدا نشوند. داخل ظرف مناسبی، گوجه‌فرنگی‌ها را بچینید و به مدت 4-6 ساعت آب آهك صاف‌شده را روی گوجه‌ها بریزید تا جائی كه روی گوجه‌ها را آب آهك بگیرد.

 گوجه‌فرنگی‌ها را پس از این مدت از آب آهك بیرون آورید، داخل صافی بریزید و روی آن آب بدهید و داخل آب، به مدت 20-30 دقیقه نگه‌دارید. بعد از این مدت، گوجه‌فرنگی‌ها را از آب بیرون آورید تا آب اضافی‌شان گرفته شود.

شكر را همراه با آب داخل ظرف مناسبی روی حرارت قرار دهید تا شكر در آب حل شود. زاج را اضافه كنید، حرارت را ملایم نمائید و بلافاصله گوجه‌ها را داخل شربت بریزید و كف شربت را بگیرید.

پس از 10-15 دقیقه، گوجه ها را از شربت درآورید و شربت را قوام آورید. بعد از قوام آمدن، ژلاتین روان شده، گلاب و آب لیموترش را بیفزائید.

 حالا گوجه‌ها را داخل شربت بگذارید و با درپوش پارچه‌ای، در یخچال نگه‌دارید. بعد از سرد شدن اگر آب انداخته باشد، گوجه‌ها را بیرون آوردید و دوباره شربت را بجوشانید تا غلیظ شود و قوام آید.

 

برچسب ها: انواع مربامرباآموزش مرباشیرینی پزیطرز تهیه مربادستور مربازیبا مالکمربای گوجه‌‌فرنگی تعداد بازديد: 1615 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دسر چیست؟