Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:47

موهيتوي هندوانه

موهيتوي هندوانه

shooroshirin

0 0

متوسط

6 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم براي 6 نفر

هندوانه‌ي هسته گرفته و خرد كرده................. يك نصفه

نعنا ........... 1 دسته‌ي 50 گرمي

شكر ريز.............. 1 قاشق سوپخوري

ليموي تازه، چهار قاچ كرده...............1عدد

آب انگور يا سيب..................310 ميلي‌ليتر (يك و يك‌چهارم پيمانه)

آشپزباشی - سحر سامانی :

 

روش‌تهیه

هندوانه را در مخلوط‌كن بريزيد و پوره كنيد. آن‌گاه پوره‌ي هندوانه را در صافي بريزيد و آبش را بگيريد. (براي تهيه‌ي اين نوشيدني‌، به 750 ميلي‌ليتر (3 پيمانه) آب هندوانه نياز داريد). سپس نعنا، شكر و ليمو را در ظرف مناسبي بريزيد و با پشت قاشق چوبي، نعنا را اندكي له كنيد و مواد را هم بزنيد تا شكر نيز حل شود. حالا آب هندوانه و آب انگور را به آن بيفزائيد و مخلوط كنيد. اكنون ليوان‌هاي مخصوص پذيرائي را با يخ پر كنيد و نوشيدني را در آن بريزيد و با برگ نعنا بيارائيد.

 

خواص هندوانه : افرادی که به مقدار زیاد هندوانه مصرف می‌کنند، کمتر به بیماری آسم مبتلا می‌شوند. زیرا هندوانه سرشار از ویتامین سی است و این ویتامین در پیشگیری از آسم مؤثر است. علی رغم باور عموم که هندوانه فقط از آب و قند تشکیل شده است، باید گفت که این خوراکی غنی از مواد مغذی و حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و مقدار کمی کالری است.

  در تحقیقات معلوم شده است که هندوانه از خطر چاقی، دیابت و بیماری قلبی می‌کاهد و موجب سلامت مو و افزایش انرژی و کاهش وزن می‌شود.

  افرادی که به مقدار زیاد هندوانه مصرف می‌کنند، کمتر به بیماری آسم مبتلا می‌شوند. زیرا هندوانه سرشار از ویتامین سی است و این ویتامین در پیشگیری از آسم مؤثر است.

  مصرف هندوانه فشار خون را پایین می‌آورد و برای افرادی که مستعد فشار خون بسیار بالا هستند، کمک خوبی است.

  هندوانه علاوه بر آنتی اکسیدان قوی مانند ویتامینC،

حاوی آنتی اکسیدان های دیگری است که می‌تواند جلوی تشکیل رادیکال‌های آزاد را که منشاء بیماری سرطان هستند بگیرد.

  مصرف هندوانه به دلیل دارا بودن فیبر و آب، از یبوست جلوگیری کرده و دستگاه گوارش را در وضعیت مناسبی قرار می‌دهد. هندوانه معده را تقویت می‌کند. كمك كننده هضم و خون ساز است.

  از آنجایی که هندوانه حاوی ویتامین آ می‌باشد، موها را مرطوب نگه می‌دارد. درواقع این ویتامین موجب ترشح چربی می‌شود. در ضمن ویتامین آ، برای رشد بافت‌های بدن از جمله پوست و مو بسیار ضروری است.

  هندوانه برای اشخاص سرد مزاج و افرادی كه دارای معده سرد می‌باشند مناسب نیست. این‌گونه اشخاص اگر می‌خواهند هندوانه بخورند باید آن را با شكر، و یا عسل و یا قند بخورند. همچنین هندوانه در اشخاص سردمزاج باعث درد مفاصل و ضعف جنسی می‌شود.

برچسب ها: موهیتوموهیتو هندوانهطرز تهیه موهیتو هندوانه تعداد بازديد: 568 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است