Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 6 مرداد 1403 - 03:27

گزیده ای از روش های تهیه کیک | طرز تهیه کیک | آموزش پخت کیک

گزیده ای از روش های تهیه کیک | طرز تهیه کیک | آموزش پخت کیک

کیک ژنواز با میوه های فصل | طرز تهیه کیک ژنواز با میوه های فصل

مواد لازم برای تهیه این کیک:

آرد 120 گرم
نمك 1 پینچ
تخممرغ 3 عدد
شكر ریز 100 گرم
وانیل كمی
آب پرتقال 6 قاشق سوپخوری
خامهی فرم گرفته 600 گرم
میوه های فصل 450 گرم
مغز پسته 150 گرم
مارمالاد زردآلو 4 قاشق سوپخوری


افسانه ظروفی

طرز تهیه کیک ژنواز با میوه های فصل

كف قالبی كمربندی را به قطر 21 سانتیمتر با كاغذ روغنی بپوشانید و روی كاغذ را چرب كنید. سپس آرد و نمك را با هم مخلوط نمائید و سه بار الك كنید. آنگاه تخم مرغها، وانیل و شكر را داخل كاسه ی همزن برقی بریزید و به مدت 10 دقیقه یا تا زمانی كه رنگ مایه روشن شود، بزنید. در این هنگام میباید مایه كاملاً غلیظ و حجم آن دو برابر شود. حالا آرد را بتدریج و به آرامی به آن بیفزائید و مواد را به كمك لیسك با هم مخلوط كنید. حالا مایه را داخل قالب بریزید و در فر (تاون) گرم شده با دمای 180 درجهی سانتیگراد، به مدت تقریبی 35 دقیقه بپزید.
پس از آن، کیک را از فر (تاون) خارج كنید و بگذارید در قالب خنك شود. بعد كیك را از قالب خارج نمائید و كاغذ را از آن جدا سازید. کیک را از ارتفاع دو قسمت كنید و یكی از لایه ها را روی ظرف مخصوص پذیرائی قرار دهید و سطح آن را با آب پرتقال مرطوب نمائید. حالا کیک را با دوسوم از خامهی فرم گرفته بپوشانید.
اینك نیمی از مخلوط میوه ها را روی خامه قرار دهید. لایه ی باقیمانده ی كیك را روی میوه ها بگذارید و با خامه، رو و اطراف كیك را بپوشانید. اطراف كیك را با پستهی خرد كرده تزئین كنید و میوه ها را روی كیك بچینید و با قلم مو و مارمالاد زردآلو، روی میوه ها را براق كنید.
یادآوری: مارمالاد زردآلو را قبل از مصرف گرم كنید و از صافی عبور دهید تا كاملاً صاف و روان شود.

طرز تهیه کیک

کیک تـرد با خامه و تـوت فرنگی | طرز تهیه کیک تـرد با خامه و تـوت فرنگی

افسانه ظروفی

مواد لازم تهیه این کیک:

آرد 225 گرم
بیکینگپودر 1 قاشق چایخوری
نمک یکدوم قاشق چایخوری
شکر 50 گرم
کرهی نرم 50 گرم
شیر 150 میلیلیتر
خامهی فرمگرفته 300 گرم
توتفرنگی 450 گرم

همچنین بخوانید: کتاب آموزش انواع کیک و شیرینی

طرز تهیه کیک ترد با خامه و تـوت فرنگی

در کاسه ی مناسبی آرد، بیکینگپودر، نمک و شکر را با هم مخلوط کنید و کره را بیفزائید. به کمک چاقو (به حالت بریدن) کره را با مواد خشک مخلوط کنید تا به شکل خرده نان درآید. سپس بتدریج شیر را بیفزائید تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید (خمیر را ورز ندهید). اکنون خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هر یک را به شکل دایرهای به قطر 20 سانتیمتر باز کنید. یکی از دایره ها را به دوازده قسمت مساوی تقسیم کنید؛ به طوری که فقط خطوط برش مشخص شود ولی از هم جدا نشوند. اکنون هر دو دایره را داخل سینی که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده و چرب کردهاید، بگذارید و در فر (تاون) گرم شده با دمای 220 درجه ی سانتیگراد، به مدت تقریبی 10 تا 15 دقیقه یا تا زمانی که رنگ آنها طلائی شود، بپزید. پس از آن، کیکها را روی پنجره ی فلزی بگذارید تا کاملاً خنک شود. اینک یکی از دایرهها را روی ظرف مخصوص پذیرائی قرار دهید و روی آن را با خامهی فرم گرفته بپوشانید.
دوسوم از توت فرنگیها را برش دهید و روی خامه بچینید. حالا دایرهی بعدی را که خطوط برش روی آن کشیدهاید، روی توت فرنگیها بگذارید و با خامه و توتفرنگی، روی کیک را تزئین کنید.

طرز تهیه کیک


نوعی کیک آلمانی | طرز تهیه کیک آلمانی

شکر 1 قاشق چایخوری
پودر مایه خمیر 7 گرم
آب ولرم 2 قاشق سوپخوری
شیر 125 میلیمتر
شکر دانهریز 60 گرم
کره 50 گرم
نمک یکدوم قاشق چایخوری
آرد 340 گرم
تخم مرغ زده شده (با چنگال) 1 عدد
مارمالاد زردآلو 160 گرم
آبلیموی تازه یا آب معمولی 2 قاشق سوپخوری
مربای سیب بدون شربت 400 گرم

مواد لازم رویه:
شکرقهوه ای 100 گرم
آرد 40 گرم
دارچین 1 قاشق چایخوری
کره 60 گرم
گردوی خرد شده 125 گرم

طرز تهیه کیک آلمانی:

شکر، مایه خمیر و آب ولرم را در ظرف مناسبی بریزید و در آن را بگذارید و در جای گرمی قرار دهید تا مایه خمیر فعال شود و حبابهائی روی آن ظاهر شود. سپس شیر، شکر و کره را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود. حالا 310 گرم از آرد را در کاسهای الک کنید و نمک را به آن بیفزائید و حفرهای ایجاد کنید. آنگاه مایه خمیر عمل آمده، مخلوط شیر، شکر کره و تخممرغ را اضافه نمائید و بخوبی مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود که به دست نچسبد. اگر خمیر چسبنده بود، 30 گرم باقیمانده ی آرد را نیز به آن بیفزائید. اینک خمیر را روی میز کار بگذارید و حدود 10 دقیقه ورز دهید. بعد آن را در کاسهای چرب شده قرار دهید و رویش را با نایلون بپوشانید و در جای گرمی بگذارید تا حجم آن دوبرابر شود (حدود یک ساعت). پس از ور آمدن خمیر، پفکردگی آن را با فشار دست از میان ببرید و به مدت یک دقیقه ورز دهید. حالا خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید؛ به طوری که یک قسمت خمیر کمی بیشتر از دیگری باشد. اینک قسمت بیشتر را در قالبی به اندازهی 25 در 30 سانتیمتر که از قبل چرب کردهاید - پهن کنید؛ به طوری که کف و دیوارهی قالب از خمیر پوشیده شود.

اکنون نیمی از مارمالاد زردآلود را - که با دو قاشق سوپخوری آبلیمو مخلوط و کمی گرم کردهاید - روی خمیر بمالید و روی آن مربای سیب بریزید. باقیماندهی مارمالاد را نیز روی مربای سیب بریزید و باقی مانده خمیر را روی مربای سیب پهن کنید. دوباره روی خمیر را با نایلون بپوشانید و در جای گرمی به مدت تقریبی یک ساعت استراحت دهید تا زمانی که حجم آن دوبرابر شود. بعد قالب را در فر (تاون) گرم شده با دمای 210 درجهی سانتیگراد، به مدت پنج دقیقه قرار دهید. سپس دما را به 180 درجهی سانتیگراد کاهش دهید و به مدت 40 تا 50 دقیقه بپزید تا سطح آن طلائی رنگ شود. حالا مواد رویه را روی خمیر بپاشید و دوباره به مدت 15 دقیقه با دمای 180 درجه بپزید. پس از خنک شدن، آن را به شکل مربع برش دهید.
روش تهیه ی مواد رویه:
در کاسه ای مناسب، شکر، آرد و دارچین را مخلوط کنید و کره را به آن بیفزایید. بعد با نوک انگشتان به شکل خرده نان در آورید. سپس گردوی خرد کرده را به آن بیفزائید.

طرز تهیه کیک

کیک هلوی کوچک با شکلات

کره 75 گرم
شکر 75 گرم
تخممرغ یک عدد
آرد ذرت 20 گرم
شیر 3 قاشق سوپخوری
آرد 130 گرم
بیکینگپودر یک قاشق چایخوری
شکلات ذوبکرده 2 قاشق سوپخوری
کمپوت هلو 2 قوطی
شکلات اضافی 30 گرم

طرز تهیه کیک هلوی کوچک با شکلات

کره، شکر و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا شکر حل شود. بعد آرد ذرت و شیر را بیفزائید. اکنون آرد و بیکینگ پودر را با هم الک کنید و به آن بیفزائید و مخلوط سازید. سپس شکلات ذوب کرده را به مواد اضافه نمائید و هم بزنید تا مایه ی یکدستی حاصل شود. حالا از مایه ی آماده هر بار با قاشق داخل سینی - که از قبل کف آن را با کاغذ روغنی پوشانده اید - بریزید و روی آن را کمی صاف کنید. سپس هلوها را برش بزنید و روی خمیر بچینید. سینی را در فر (تاون) گرم شده با دمای 180 درجه ی سانتیگراد، به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا کیکها بپزند. شکلات اضافی را به روش بنماری ذوب کنید و کیکهای سردشده را با آن تزئین نمائید.


یادآوری1: مایه ی کیک در داخل فر (تاون) کمی پهن میشود. بنابراین آنها را با فاصله از همدیگر داخل سینی فر بریزید تا از چسبیدن آنها به یکدیگر در هنگام پخت جلوگیری شود.
یادآوری2: کلمه تاون در فارسی معادل فر در زبان فرانسوی و آون در زبان انگلیسی است.

طرز تهیه کیک

کیک پنیر با میوه های گوناگون | طرز تهیه کیک پنیر

مواد لازم برای تهیه این کیک برای 12 نفر:
آرد 240 گرم
کره 150 گرم
شکر 200 گرم
نمک یک هشتم قاشق چایخوری
زرده ی تخم مرغ یک عدد توت فرنگی خردکرده 200 گرم
هلوی خردکرده 200 گرم
گیلاس خردکرده 150 گرم
آناناس خردکرده 180 گرم

مواد مورد نیاز میانی کیک:

پودر ژلاتین 2 قاشق سوپخوری
آب سرد 50 میلیلیتر (یک چهارم پیمانه)
زرده ی تخممرغ 4 عدد
شیر 50 میلیلیتر (یک چهارم پیمانه)
شکر 200 گرم
آبلیمو یک قاشق سوپخوری
خامه ی فرم گرفته 300 گرم
پنیر خامه ای 350 گرم

طرز تهیه کیک پنیر با میوه های گوناگون

ابتدا همه ی مواد را در کاسه ی مناسبی بریزید و با سرعت متوسط همزن برقی بزنید تا تمام مواد با هم مخلوط شوند. بعد روی ظرف را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.
قالب عمیقی را به قطر 20 در 30 سانتیمتر چرب کنید و کف و دیوارهی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. حالا مایه را در قالب بریزید و در فر (تاون) گرمشده با دمای 180 درجهی سانتیگراد، به مدت تقریبی 15 تا 20 دقیقه بپزید. سپس کیک را از فر (تاون) بیرون آورید و روی پنجرهی سیمی قرار دهید تا کاملا خنک شود. آنگاه میوهها را با هم مخلوط کنید و روی کیک خنک شده که داخل قالب است قرار دهید و بعد مایهی میانی را روی میوه ها بریزید و روی آن را بپوشانید. اکنون به مدت 4 ساعت و یا تا زمانی که مایهی روی کیک کاملاً ببندد در یخچال قرار دهید.
روش تهیه ی مواد میانی:
پودر ژلاتین را روی آب بپاشید و به طریق بنماری حل کنید. از طرف دیگر، زرده ی تخم مرغ، شیر، شکر و آبلیمو را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا زمانی که شکر حل شود. آنگاه از روی حرارت بردارید و ژلاتین حل شده را به آن بیفزائید. اکنون خامه ی فرم گرفته و پنیر خامهای را با همزن برقی بزنید و مایه ی ژلاتینی خنک شده را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه کیک

کیک کره ای با تزئین گیلاس | طرز تهیه کیک کره ای

مواد لازم برای 10 نفر:

کره ی خرد کرده 125 گرم
شکر 180 گرم
تخم مرغ 3 عدد
آرد 225 گرم
بیکینگپودر یکدوم قاشق چایخوری
شیر 125 میلیلیتر (یکدوم پیمانه)
پوست لیمو یا پرتقال رنده کرده 1 قاشق چایخوری
خامه ی فرم گرفته حدود 150 گرم
رنگ صورتی خوراکی چند قطره

طرز تهیه کیک کره ای با تزئین گیلاس

قالبی را به گنجایش تقریبی یک و نیم لیتر چرب کنید و آرد بپاشید. سپس آرد اضافی را با تکان دادن قالب، جدا کنید. همه ی مواد را داخل کاسهی دستگاه همزن برقی بریزید و با سرعت متوسط مواد را بزنید تا با هم مخلوط شوند. آنگاه سرعت همزن را کمی افزایش دهید و تا زمانی که رنگ مایه کاملاً روشن شود و غلظت آن تقریباً دو برابر گردد، آن را با همزن برقی بزنید. اکنون مایه را داخل قالب بریزید و رویش را به کمک پالت صاف کنید. قالب را داخل سینی بگذارید و در فر (تاون) گرم شده با دمای 160 درجهی سانتیگراد، به مدت تقریبی یک ساعت و 15 دقیقه بپزید. حالا چند دقیقه کیک را در قالب نگه دارید و بعد روی پنجره ی سیمی منتقل سازید تا کاملاً خنک شود. اینک، کیک را با خامه ی فرم گرفته ی آمیخته با رنگ صورتی، تزئین کنید و گیلاسهای قرمز را دور آن بچینید.
یادآوری: میتوانید از گیلاس تازه نیز، استفاده کنید.

طرز تهیه کیک

کیک آلاسکا | طرز تهیه کیک آلاسکا

مواد لازم برای تهیه این کیک:

مواد لازم مرنگ:
سفیده ی تخم مرغ 3 عدد
شکر ریز 120 گرم
رنگ خوراکی صورتی و آبی به مقدار لازم

مواد لازم کیک برای 8 نفر:

تخم مرغ 4 عدد
شکر 150 گرم
بادام سفید آسیاب کرده 220 گرم
بیکینگپودر 1 قاشق چایخوری

مواد لازم برای تزئین کیک:

مارمالاد آلبالو حدود 200 گرم
خامه ی فرم گرفته حدود 300 گرم

طرز تهیه کیک آلاسکا:

روش تهیه ی مرنگ:
سفیده های تخممرغ را با همزن برقی بزنید تا کاملاً فرم بگیرد. آنگاه بتدریج شکر را بیفزائید و آنقدر بزنید تا شکر در سفیده ها حل شود. حالا مایه ی مرنگ را دو قسمت کنید؛ یک قسمت را صورتی کمرنگ و قسمت دیگر را آبی کمرنگ کنید. مایه را در دو کیسه ی شیرینی پزی که سر هر یک، ماسورهی کنگره داری گذاشته اید، بریزید. حالا گلهائی از مرنگ بسازید و روی سینیای که با کاغذ روغنی پوشاندهاید، بچینید. سینی را در فر (تاون) گرم شده با دمای 120 درجهی سانتیگراد بگذارید و پس از 5 دقیقه، دمای فر را به 100 درجهی سانتیگراد کاهش دهید و حدود یک ساعت مرنگها را بپزید. پس از آن، فر را خاموش کنید و درِ آن را نیمه باز نگهدارید تا مرنگها در فر کاملاً خشک شوند. آنگاه از سینی خارج کنید و کنار بگذارید.
روش تهیه ی کیک:
برای تهیه ی کیک، زردههای تخم مرغ را با شکر مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا شکر حل گردد و مایه، سبک شود. در ظرف جداگانه ای سفیدههای تخممرغ را با همزن برقی بزنید تا کاملاً فرم بگیرد. حالا به آرامی سفیده ها و زرده های زده شده را با هم مخلوط کنید و بادام و بیکینگپودر را به آن بیفزائید. مایه را در قالبی کمربندی به قطر 23 و ارتفاع 9 سانتیمتر بریزید و در فر گرم شده با دمای 180 درجهی سانتیگراد، به مدت تقریبی 35 دقیقه بپزید (در این هنگام چنانچه خلالی چوبی در کیک فرو برید، میباید تمیز بیرون آید). اکنون کمربند قالب را باز کنید و بگذارید کیک کاملاً خنک شود. اینک کیک خنک شده را روی ظرف زیبائی بگذارید و روی آن را با مارمالاد بپوشانید. خامه را روی مارمالاد بمالید و با مرنگهای خشک شده و در صورت تمایل، با گلبرگهای گل رز، تزئین کنید.

 طرز تهیه کیک

نظرات

نظر شما در مورد این دستور چیست؟