Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 05:37

كاهش استرس با برنامه غذایی | استرس و تغذیه

كاهش استرس با برنامه غذایی | استرس و تغذیه

كاهش استرس با برنامه غذایی

 

وقتی فشار روانی بر ما تاثیر میگذارد یا سرمان حسابی شلوغ میشود، درست غذا نمیخوریم یا برای خلاصی از شر استرسهای روزانه و خستگی در كردن سراغ یخچال میرویم و غذاهای چرب و شیرینی را روانه معدهمان میكنیم كه اصلا مناسب نیستند و تنها چاقمان میكنند. «خوردن احساسی» مشكل بسیاری از افراد است. ولی راههایی هم وجود دارد كه با استفاده از خوردن به جنگ استرس برویم. اینبار خوردن شما دیگر خوردن از روی احساس نیست، بلكه حساب شده است تا شما را از استرس نجات دهد. به نكات زیر توجه كنید:

همیشه صبحانه بخورید.

همه ما اول صبح چندان احساس گرسنگی نمیكنیم، ولی، لازم است چیزی بخوریم. اگر صبحانه نخورید قند خونتان در طول روز پایین میآید و آن وقت است كه عملكردتان سر كار افت میكند و مجبور میشوید سر ناهار جبران كنید كه بیشتر مواقع به پرخوری میانجامد. ولی، اگر صبحانه خورده باشید، قند خونتان در سطحی مناسب قرار میگیرد و بهتر میتوانید كارها و وظایف شغلیتان را انجام دهید چرا كه مغز برای عملكرد مناسب به گلوكز نیاز دارد.

همیشه میان‌وعده بخورید.

سعی كنید میانوعدههایی سرشار از پروتئین با خود داشته باشید و سر كار یا در اتومبیل بخورید. این كار با بالا نگه داشتن سطح قندخون از خستگی و بیحوصلگی شما جلوگیری میكند. ساندویچ نان و پنیر و سبزی و مغزها میانوعدههای خوبی هستند.

اگر از آن دسته افرادی هستید كه هنگام استرس باید چیزی بخورند، به جای چیپس و پفك تكههای هویج یا حتی تخمه آفتابگردان بخورید.

ناهارتان را همراه ببرید.

بسیاری افراد ترجیح میدهند در وقت ناهار سراغ فستفودها بروند و ساندویچ یا پیتزا سفارش دهند. ولی اگر میخواهید هم در پولتان صرفهجویی كنید و هم سالمتر باشید، در خانه وقت بگذارید و برای خودتان ناهار درست كنید و به محل كارتان ببرید. حتی، اگر بتوانید چند بار در هفته هم این كار را بكنید به نفعتان است.

در خانه غذاهای سالم داشته باشید.

بهترین كار این است كه اول هر هفته لیست مواد غذایی سالم مورد نیازتان را بنویسید و به فروشگاه سری بزنید. به این ترتیب، برای یك هفته غذای سالم در خانه دارید و دیگر لازم نیست نگران این باشید كه چه بخورید و به فستفود سر خیابان زنگ بزنید!

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟