Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 04:22

روشهای پخت سالم غذا

روشهای پخت سالم غذا

روشهای پخت سالم غذا

آیا شما آشپز خوبی هستید؟ برای خوشمزه شدن غذا از چه شیوهای استفاده میكنید؟ آیا باید حتماً بهترین مواد را از فروشگاههای مواد غذائی تهیه كنید تا غذای خوشمزه بپزید یا نه با كمترین مواد، بهترین غذاها را تهیه میكنید؟ بله درست است. سالم غذا پختن، به این معنی نیست كه شما حتماً باید آشپز ماهری باشید و یا با گرانترین مواد، غذا بپزید. میتوان از سادهترین روشهای پخت، برای آماده كردن غذا به بهترین نحو استفاده كرد.

روشهائی كه در اینجا شرح داده میشود بهترین روشهای غذا درست كردن است و به گونهای است كه نه تنها در آن از طعمدهندهها استفاده میشود بلكه در حین پختن، مغذی بودن مواد حفظ میشود؛ البته بدون اینكه مقدار زیادی چربی و نمك به آن افزوده شود. میتوانید از این روشها، برای آماده كردن غذای مورد علاقهی خود استفاده كنید:

پختن

- از این روش برای پختن غذاهای دریائی، مرغها، گوشت لخم و میوه و سبزی استفاده میشود. در این روش، غذاها را در ماهیتابه یا قابلمه و یا ظرفی در دار قرار دهید، روی اجاق بگذارید و كمی آب بیفزائید تا گرما اطراف آن را احاطه كند. در روش پختن، نیازی به افزودن روغن نیست. در پارهای موارد، گاهی ممكن است نیاز باشد برای پیشگیری از خشك شدن غذا، كمی آن را چرب كنید.

با حرارت ملایم پختن

با این روش، ابتدا مواد غذائی را باید در ماهیتابه و در فر كمی برشته كرد. آنگاه به آهستگی، با مقداری از مایعات مانند آب یا مایع خود گوشت یا مرغی كه درون غذاست، آن را پخت.

در بعضی از دستورهای غذائی، مایعی كه برای پختن غذا استفاده میشود، بعد از آن به عنوان سس برای تزئین و خوشمزه كردن و طعم دادن به غذا استفاده میشود. این مایع، بسیار خوشمزه است.

كباب كردن و جوشاندن

هردوی این روشها، روشهای نسبتاً خوبی برای حرارت دادن مستقیم به مواد غذائی است. برای كباب كردن روی كبابپز، غذا را روی چنگكهای كبابپز بگذارید یا به سیخ بزنید و بالای زغالی كه بسیار گرم است، قرار دهید.

برای تكههای كوچكتر مانند سبزیهای تكه شده، میتوانید از توریهای كبابپز استفاده كنید تا از افتادن و لیز خوردن این مواد جلوگیری شود. برای جوشاندن مواد هم، غذاهای موردنظر را در ظرفی كه قبلاً آب آن جوش آمده، قرار دهید. این روش، باعث میشود تا چربیهای اضافی از غذاها خارج شود و در صورت لزوم از روی آب جمع آوری گردد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟