Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:34

برای پف کردن کیک چه باید کرد؟

برای پف کردن کیک چه باید کرد؟

پف کردن کیک یکی از دلهره‌های کیک پختن در منزل می‌باشد که در این مقاله همه تکنیک‌های پف کردن کیک را برای شما آورده‌ایم.

آرد

برای اسفنجی شدن و پف کردن کیک، آرد را باید لااقل سه بار الک کنید. همین‌طور باید بیکینگ‌پودر نیز، هر میزان در دستور کیکتان هست، به آن اضافه کنید؛ سپس آرد را الک کنید.

 

سفیده تخم‌مرغ

برای پخت کیک اسفنجی زرده و سفیده تخم‌مرغ را از همدیگر جدا کنید. دقت کنید که حتی یک قطره از زرده نباید داخل سفیده باشد وگرنه کیک به‌خوبی پف نمی‌کند. سفیده را درون ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ای بریزید آنگاه آن را هم بزنید تا پف کند به صورتی که چنانچه ظرف را وارونه کردید نریزد همین‌طور سفیده باید به شکل خامه حالت گرفته شده درآید. همین‌طور برای پف کردن سفیده تخم‌مرغ می‌توانید حدود ۱/۳ از شکری را که برای پخت کیک داشتید را به سفیده اضافه کنید. سفیده را فقط در یک جهت هم بزنید.  در مرحله آخر که مواد کیک را با یکدیگر ترکیب کردید باید سفیده را به مایه کیک اضافه کنید آنگاه سفیده را با قاشق چوبی یا پلاستیکی هم بزنید. سفیده را باید در حدی هم بزنید که تنها با مواد مخلوط شود و سفیدی آن درون مایه کیک دیده شود.  برای مخلوط کردن سفیده تخم‌مرغ با دیگر مواد هیچ‌وقت از همزن یا قاشق فلزی استفاده نکنید و سفیده را در یک جهت با مواد ترکیب کنید.

 

فر کیک‌پزی مناسب

رمز پف کردن کیک استفاده از فر کیک پزی یا شیرینی‌پزی مناسب می‌باشد. باید از فری استفاده کنید که هوای گرم در آن جریان داشته باشد. به‌اصطلاح دارای فن کانوکشن برای چرخش حرارت باشد و باید ترموستاتیک باشد به این صورت که دما در 180 درجه به‌صورت اتوماتیک قطع و وصل کند.

زرده تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ و شکر را باید با هم زن خوب بزنید. تا رنگ زردی زرده گرفته شود و سفید گردد. تقریباً ۲ تا ۳ دقیقه طول می‌کشد که این عمل انجام شود.

 

بیکینگ‌پودر

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها و دلیل پف نکردن کیک مربوط به بیکینگ‌پودر است. بیکینگ‌پودر باید به اندازه باشد یعنی کم نباشد برای هر لیوان کیک حدود یک قاشق چای‌خوری سرخالی بیکینگ‌پودر احتیاج است. همین‌طور چنانچه بیکینگ‌پودر کهنه و خراب باشد کیک پف نمی‌کند. بیکینگ‌پودر را در جای خنک یا یخچال در ظرف دربسته بگذارید تا برای مدت طولانی‌تری باقی بماند.  چنانچه به سالم بودن بیکینگ‌پودر خود مطمئن نیستید، حتماً تست سالم بودن بیکینگ‌پودر را انجام دهید.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟