Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 22:38

چگونه روغن معطر بسازيم

چگونه روغن معطر بسازيم

شما مي‌توانيد اين روغن‌‌هاي معطر را تهيه كنيد، در شيشه‌هاي زيبا بريزيد و به دوستان و آشنايان خود هديه بدهيد. مي‌توانيد از انواع روغن همچون روغن گردو، فندق و انواع روغن مايع براي معطر كردن استفاده كنيد. اما بهترين نوع روغن براي اين كار، روغن زيتون بدون بو

روغن معطر با زنجفيل، سير و پياز

تركيب اين مواد با روغن، غالباً يكي از طعم‌هاي سه‌گانه در سبك و روش پخت‌و پز شرقي است كه براي تهيه‌ي انواع خوراك با ماهي و مرغ مناسب است. براي تهيه‌ي 500 ميلي‌ليتر (2 پيمانه) روغن معطر؛ يك‌ تكه‌ي 6 سانتيمتري زنجفيل تازه را برداريد و پوستش را بگيريد. سپس آن را خرد كنيد و درون شيشه‌هاي مناسبي محتوي روغن مايع بريزيد. آن‌گاه 2حبه سير با پوست و 3 عدد پياز پوست كنده‌ي ريز را نيز به روغن بيفزائيد. حالا در شيشه را ببنديد و روغن معطر را به مدت 2 هفته در جاي خنك و تاريك نگه داريد. اكنون روغن را صاف كنيد و در شيشه‌ي تميز و مناسبي بريزيد. مطمئن شويد كه روغن كاملاً معطر شده باشد! چنانچه روغن به اندازه‌ي كافي معطر نبود، يك هفته‌ي ديگر آن را در جاي خنك و تاريك نگه داريد و بعد به مصرف برسانيد.

روغن معطر با سير و ادويه

براي تهيه‌ي 600 ميلي‌ليتر روغن معطر؛ شيشه‌ي مناسب و تميزي را با روغن زيتون پر كنيد. آن‌گاه پوست يك حبه سير درشت را بگيريد و آن را دونيم‌ كنيد و به روغن بيفزائيد. سپس 3عدد فلفل قرمز تند (چيلي)، 1قاشق چايخوري تخم گشنيز، 3 دانه‌ي فلفل سفيد، 6 دانه‌ي فلفل سياه و 2 عدد برگ بو نيز درون روغن بريزيد. حالا در شيشه را محكم ببنديد و 2 هفته در جاي خنك و تاريك نگه داريد. چنانچه پس از گذشت اين مدت روغن به اندازه‌ي كافي معطر نبود، يك هفته‌ي ديگر، آن را كنار بگذاريد تا كاملاً معطر شود. همچنين مي‌توانيد شيشه‌ي محتوي روغن معطر را در بسته‌بندي زيبائي بپيچيد و به دوستانتان هديه بدهيد.
يادآوري: مي‌توانيد از اين روغن معطر در تهيه‌ي انواع سالاد، سس و خوراك استفاده كنيد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟